خبرگزاری کار ایران

داستان سرمایه‌گذاری که با دیدن یک فیلم از آلمان به ایران آمد

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۴۰۰

گرچه ایران همواره در تبلیغ و معرفی جاذبه‌های فراوان خود با مشکل جدی مواجه بوده با این وجود ۲۰ سال قبل یک سرمایه‌گذار با دیدن فیلمی درباره جزیره کیش، از آلمان به این جزیره نقل مکان کرده و یک شهر زیرزمینی‌ ساخته که سالانه ۲۴۰ هزار بازدیدکننده برای دیدن آن صف می‌کشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیشترین سهم جذب گردشگران دنیا مختص به کشورهایی است که در این سال‌ها جاذبه‌های خود را بهتر از بقیه معرفی کرده و به‌نوعی به تبلیغات در صنعت گردشگری اهمیت داده‌اند. البته با وجود اهمیت تبلیغات در صنعت گردشگری؛ ایران همواره در تبلیغ و معرفی خود در این سال‌ها با مشکل جدی مواجه بوده است. حال آنکه تبلیغات علاوه بر جذب گردشگران نقاط مختلف، می‌تواند بخش خصوصی را نیز به‌ سرمایه‌گذاری در گردشگری راغب کند و سبب پیشرفت هرچه بیشتر و سریع‌تر صنعت گردشگری ایران شود.

منصور حاجی‌حسینی، مهندس مکانیک از دانشگاه مونیخ آلمان است که ۲۰ سال قبل با دیدن فیلمی درباره جزیره کیش در شبکه جام‌جم؛ از آلمان به این جزیره نقل مکان کرد و با سرمایه شخصی خود اقدام به ساخت شهر زیرزمینی‌ای کرد که اکنون سالانه ۲۴۰ هزار بازدیدکننده برای دیدن آن صف می‌کشند. این شهر زیرزمینی کاریز نام دارد.

او درباره اینکه چرا جزیره کیش را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده، توضیح می‌دهد: سال ۷۷ تازه شبکه جام‌جم شروع به‌کار کرده بود که در یکی از برنامه‌های خود فیلمی درباره زیبایی‌های جزیره کیش نشان داد. تاثیر این فیلم روی من به‌قدری بود که گفتم اگر شده بیشتر از  ۲۴ ساعت هم در این جزیره اقامت نداشته باشم؛ به آنجا می‌روم تا از نزدیک آن را ببینم.

وی با بیان اینکه تا به‌حال بسیاری از نقاط دنیا را دیده، ادامه می‌دهد: وقتی به کیش رسیدم، با جزیره‌ای مواجه شدم که خیلی به‌ندرت در دنیا یافت می‌شود. چراکه اگر شما بخواهید زیبایی‌های جزیره کیش همچون آب زیبا، ماهی‌ها و مرجان‌های دریایی آن را ببینید تنها باید به مالدیو سفر کنید که اتفاقا به همین زیبایی‌هایی که گفتم معروف است و مردم جهان به‌خاطر وجود ماهی‌ها و مرجان‌های زیبایش آن را دوست دارند. به‌همین دلیل وقتی بعد از ۳۲ سال دوری از ایران به کیش رفتم؛ عاشق آن شدم و گفتم که باید در آن کاری انجام دهم که کار معمولی نباشد.

حاجی‌حسینی در ادامه می‌گوید: ۲۰ سال قبل این جزیره خالی از سکنه بود و با سرمایه‌ای که داشتم، می‌توانستم ساخت ویلا، هتل‌ یا کارهایی ازین قبیل را در دستور کار خودم قرار دهم و به‌نوعی در بازه زمانی کوتاه به‌درآمد خوبی دست پیدا کنم اما شروع به ساخت جایی کردم که در ابتدا یک قنات مخروبه و متروکه بود و حال به این صورت درآمده است. به‌همین دلیل باید بگویم که این کار با عشق و علاقه ساخته شد و هدف آن به‌هیچ وجه اقتصادی نبوده است. در حقیقت باور و اعتقاد شخصی بنده این است که از ۵ هزار کیلومتر آن طرف‌تر به این جزیره مامور شدم تا این شهر زیرزمینی به دستم ساخته شود و برای این موضوع خدا را شکرگذار هستم.

وی همچنین درباره نوع طراحی که برای این شهر درنظر گرفته شده، توضیح می‌دهد: همه پروژه‌ها از قبل نقشه و طرح تعیین شده‌ای دارند و بعد ساخت آن آغاز می‌شود. تنها چیزی که این پروژه ندارد؛ طرح و نقشه است. این مکان در ابتدا قنات مخروبه و متروکه‌ای بود که توسط سرمایه و طرح شخصی خودم آن را بازسازی کردم و به مرور گسترش دادم که حالا در کنارش رستوران و چیزهای دیگری نیز اضافه شده است. همچنین در حال حاضر آن قنات هم احیا شده و به کار خود ادامه می‌دهد و میزان آب موجود در آن وابسته به میزان بارش موجود بوده که برای مصارف همین مجموعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حاجی حسینی در پایان می‌گوید: سالانه ۲۴۰ هزار نفر بازدیدکننده داریم که میزان آنها در هر روز از ۲۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر متغیر است. در حال حاضر بیشتر بازدید‌کنندگان ما ایرانی هستند که البته با وضعیت دلاری ایجاد شده، احتمال می‌دهم از این پس شاهد حضور گردشگران خارجی‌ باشیم که باتوجه به ارزان تمام شدن سفر به ایران، به کیش می‌آیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز