خبرگزاری کار ایران

تقدیر امامان جمعه شیعه و اهل سنت منطقه آزاد کیش از انتخاب روزی باعنوان "روز کیش"

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۲۶۶

امام جمعه اهل سنت منطقه آزاد کیش گفت: روز کیش تبلور اراده، مشارکت و همبستگی مردم و مسئولان این جزیره برای رونق و آبادانی آن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم افتتاحیه روز کیش با حضور محمد ابراهیم انصاری لاری (رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد کیش)، پورعلی (معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش) و جمعی دیگر از مسئولان در سالن روباز آوای خلیج فارس برگزار شد.

امام‌جمعه منطقه آزاد کیش؛ نام‌گذاری روز کیش را بهترین فرصت برای معرفی این جزیره عنوان کرد و گفت: باید تلاش مسئولان این منطقه ایجاد رفاه و آسایش برای ساکنین آن باشد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در آیین افتتاحیه روز کیش با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این جزیره گفت: باید با معرفی صحیح جزیره کیش در جهت رونق اقتصادی این منطقه تلاش کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با حرکت‌های خوب زمینه رفاه و آسایش مردم این خطه را فراهم کنیم.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) «که بهترین شهر آن شهری است که مردم آن در رفاه و آسایش باشند» اظهار داشت: ما نیز باید ضمن ایجاد رفاه و آسایش، آرامش فکری، فرهنگی و دیگر زمینه‌ها را برای همگان فراهم کنیم تا دین‌داری برای مردم در این نقطه مهیا شود. چراکه اگر بتوانیم شهری را ایجاد و اداره کنیم که مردم به‌راحتی دین‌دار شوند؛ ازین رو ارتباط آنها با خداوند بیشتر فراهم خواهد شد.

به گفته حسن‌‌‌زاده، اعتبار هر شهری مردم آن شهر هستند که در آن زندگی کرده و لذا همه خوبی‌ها مربوط به مردمان شهر تعلق می‌گیرد. 

در ادامه این مراسم؛ امام جمعه اهل سنت منطقه آزاد کیش گفت: روز کیش تجلی اراده مردم برای معرفی آن است.

شیخ یعقوب شمس بیان کرد: روز کیش تجلی اراده مردم این خطه برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های آن در سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس است. 

وی افزود: روز کیش تبلور اراده، مشارکت و همبستگی مردم و مسئولان این جزیره برای رونق و آبادانی آن است.

شمس؛ نام‌گذاری روز کیش را تدبیر مسئولان منطقه به‌ویژه مدیرعامل منطقه آزاد کیش دانست و گفت: با درایت و تفکری که در جزیره حاکم است این روز سر منشا رضایتمندی مردم شده و در تاریخ این سرزمین باقی خواهد ماند. 

وی؛ کیش را قطعه‌ای گرانقدر از سرزمین ایران دانست که توانایی‌های فراوانی برای میزبانی گردشگران داخلی و خارجی در خود دارد که می‌تواند نقش بی‌بدیلی در رونق اقتصادی و کسب درآمد در کشور داشته باشد.

امام جمعه اهل سنت منطقه آزاد کیش در ادامه گفت: جا دارد یادی کنیم از عزیزانی که اعم از دولتی، خصوصی و فعالان منطقه آزاد در عمران و آبادانی کیش تلاش کرده‌اند؛ لذا با همبستگی و بدون هرگونه تفکرات قومی ما نیز باید ادامه دهنده راه آنان برای رشد و توسعه این جزیره ایفا کنیم.

شیخ یعقوب شمس بیان کرد: مردم کیش امروز با وحدت و همدلی گردهم آمدند تا برای عمران و آبادانی این خطه تلاش کنند.

وی تاکید کرد: امروز همه کسانی که دل در گرو آبادانی ایران اسلامی دارند؛ نیک می‌دانند که این راه با مشارکت و همبستگی مردم مقدور خواهد شد.

شمس در ادامه از مدیرعامل منطقه آزاد درخواست کرد تا تفکرات تحول‌گرایانه خود را در همه جای کیش گسترش داده تا روز به روز شاهد رفاه و آسایش اجتماعی مردم در این منطقه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز