خبرگزاری کار ایران

مشکلات و چالش‌های تئاتر در شهرستان‌ها/(۱۹):

خواسته هنرمندان اردبیل ساخت یک سالن تئاتر است

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۰۶۵

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل با اشاره به اینکه پلاتو یا سالنی که به‌صورت اختصاصی و مستقل در اختیار هنرمندان تئاتر باشد تا خودشان درباره آن تصمیم بگیرند، نداریم، خواسته اصلی هنرمندان این استان را ساخت هرچه سریع‌تر سالن تئاتر عنوان کرد.

سیدرضی محمودی (رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مشکلات زیرساختی تئاتر در این استان گفت: در این شهر تنها یک سالن نسبتا استاندارد به نام فدک داریم که چون به بخش خصوصی واگذار شده، هنرمندان تئاتری برای اجرا در آن دچار مشکل‌اند.

محمودی ادامه داد: هرچند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان در صحبت با فردی که سالن را در اختیار گرفته، هماهنگ کرده بود تا این سالن روزهایی از سال در اختیار هنرمندان تئاتر باشد اما علیرغم این توافق، هنوز دچار مشکل هستیم.

او با اشاره به اینکه پلاتو یا سالنی که به‌صورت اختصاصی و مستقل برای اجرا تئاتر در اختیار هنرمندان تئاتر باشد تا خودشان درباره آن تصمیم بگیرند و اجرای تئاتر در ساعات مشخص تداوم داشته باشد، نداریم، گفت: البته در چند سال اخیر مرکز هنرهای نمایشی، امور استان‌ها و انجمن هنرهای نمایشی خیلی تلاش کردند و تصمیم‌های خوبی برای تقویت انجمن‌های استان‌ها گرفته شد اما کافی نیست؛ به خصوص برای استان‌هایی که از نظر زیرساختی و سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عقب هستند. استانی مانند اردبیل نیاز به کار زیادی دارد تا به شرایط مطلوب برسد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی اردبیل با اشاره به اینکه «برای برپایی هشتمین جشنواره تئاتر صاحب‌دلان هم مشکلات زیادی پیش آمد» گفت: در نهایت خوشبختانه ناهماهنگی‌ها برطرف شد و از روز اربعین تا پایان صفر (۱۸ آبان) این جشنواره برگزار می‌شود.

محمودی همچنین یادآور شد: در اردبیل ۲۳ گروه ثبت شده پروانه‌دار تئاتری داریم اما یکسری گروه جدید هم مشتاق به ثبت گروه هستند.

او با تاکید بر اینکه اقتصاد هنر شرایط مطلوبی در کشور ندارد، گفت: در اردبیل هم مشکلات مالی زیاد است و با اینکه در این شهر گروه‌های تئاتری با عشق و علاقه کار کرده‌اند اما پشیبانی اولیه مالی هم از آنها نمی‌شود. البته انجمن هنرهای نمایشی چند سال است که کمکی اندک به انجمن‌های استان‌ها می‌کند تا به گروه‌ها؛ حداقل‌های مالی را بپردازند اما متاسفانه همین مبلغ اندک هم یک سال بعد از اجراهای عمومی به گروه‌ها اختصاص پیدا می‌کند. اگر پرداخت‌ها به‌روز باشد، می‌تواند در عین کم بودن به رونق تئاتر کمک کند.

محمودی با اشاره به اینکه روی کمک‌های استانی خیلی نمی‌توان حساب کرد، گفت: قبلا نمی‌دانستیم چقدر بودجه به صورت اختصاصی به تئاتر در استان‌ها تخصیص یافته و چطور هزینه می‌شود اما خوشبختانه اخیرا واریزی‌ها شفاف شده است اما این کافی نیست؛ تئاتر اردبیل دچار کمبودهای زیادی است و نیاز به همت بسیار زیاد مسئولان داریم تا این مشکلات برطرف شود.

او یادآور شد: مهم‌ترین انتظار همه هنرمندان اردبیل این است که یک سالن تئاتر داشته باشیم. البته شهردار اردبیل برای راه‌اندازی یک بلک‌باکس قول مساعد داده و فعلا در مرحله مکان‌یابی است اکه امیدواریم سریع‌تر محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز