خبرگزاری کار ایران

۲۵۰ شهر در جهان میزبان سفره حضرت رقیه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۱۲۲

همزمان با ایام شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها ششمین کنگره و بزرگترین سفره حضرت رقیه در بیش از ۲۵۰ شهر ایران و جهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، حیدر منیری (دبیر کنگره جهانی دردانه اباعبدالله) در این باره گفت: به لطف خدا و با هماهنگی‌های به عمل آمده، امسال و در ششمین سال برگزاری این سفره‌ی جهانی قرار است بیش از ۲۵۰ شهر ایران و جهان به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان ارواحنا فداه میزبان این سفره باشند.

دبیر مجمع خادمان حضرت رقیه سلام الله علیها ادامه داد: سال گذشته این کنگره به نام حضرت رقیه سلام الله علیها در ۱۵۰ شهر ایران و جهان برگزار شد ولی امسال بیش از ۲۵۰ نقطه از جهان پذیرای این سفره خواهند بود. بین الحرمین در کربلای معلی، مدینه منوره، مشهد مقدس، قم، کاظمین، نجف اشرف، سامرا، و هم چنین در ملبورن استرالیا، میدان شهرداری کپنهاگ دانمارک، مونترال کانادا، فرانسه، سوئد، لندن انگلستان، سوریه، رومانی، بحرین  و... در اقصا نقاط جهان پذیرای مهمانان حضرت رقیه سلام الله خواهند بود. در ایران نیز میدان آستانه شهر مقدس قم، مشهد، شیراز و میدان امام حسین تهران از جمله مکان‌های برگزاری سفره توسل به نازدانه اباعبدالله است.

منیری با اشاره به برگزاری این مراسم در شهر مدینه گفت: با توجه به حکومت سعودی و تفکرات تکفیری سلفی سعودی‌ها، بسیاری تصور می‌کردند که برگزاری این مراسم در مدینه امری محال است. ولی خدای متعال لطف کرد و اتفاقاتی افتاد که سال گذشته این سفره در دل کشور سلفی گری و وهابیت با شکوه برگزار شد و امسال هم دومین سالی است که مدینه منوره میزبان سفره حضرت رقیه خواهد بود.

دبیر مجمع خادمان حضرت رقیه سلام الله علیها در رابطه با جزئیات برنامه امسال در ایران نیز گفت: اجرای مراسم امسال در ایران بر عهده چهره‌های سرشناس فرهنگی، هنری و مذهبی نظیر سید کاظم احمدزاده، رسالت بوذری، حسن سلطانی، سید محمدرضا حسینیان، حاج حسن خلج، آیت الله بندانی نیشابوری و... است.

 سفره حضرت رقیه سلام الله امروز یکشنبه ۲۲ مهر ماه به طور همزمان بعد از نماز مغرب و عشاء در نقاط مختلف جهان میزبان عاشقان حضرت اباعبدالله خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز