خبرگزاری کار ایران

سعید هاشمی:

دولت بستر هوشمندسازی ارائه خدمات گردشگری را فراهم کند

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۹۴۶

رییس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: دولت بستر هوشمندسازی ارائه خدمات گردشگری را فراهم کند تا بیش از پیش شاهد توسعه پایدار گردشگری در کشور باشیم.

به گزارش ایلنا، سعید هاشمی در آیین افتتاحیه هشتمین مدرسه پاییزی گردشگری اظهار کرد: تحولات دیجیتالی در گردشگری شامل استفاده یک‌پارچه از نرم‌افزارهای تحلیلگر، کلان‌داده، رایانش ابری، اینترنت اشیا، تلفن همراه و توسعه اپلیکیشن‌‌ها است.

وی با اشاره به کاربرد وسیع تکنولوژی‌ و فناوری‌ در بخش خدمات گردشگری در کشورهای توسعه‌یافته و مقاصد برتر گردشگری گفت: به نظر می‌رسد شعار روز جهانی گردشگری بر مبنای تحول‌خواهی در این صنعت از یک سو و لزوم و اهمیت ارائه سرویس مطلوب و به روز از سوی دیگر، طراحی شده است.

هاشمی تاکید کرد: بدون‌قطع ارائه سرویس مطلوب در گردشگری اساس توسعه‌گردشگری است و متناسب‌سازی فرآیندهای فعلی با تحولات دیجیتالی منجر به عرضه مطلوب و رشد تقاضا در این صنعت خواهد شد. 

رییس دانشگاه علم و فرهنگ افزود: در حال حاضر شاهدیم که فناوری‌های دیجیتالی، در حال بهبود عملکرد گردشگری در انتقال تجربیات به گردشگران، فرآیندهای عملیاتی و همچنین مدل‌های کسب و کار هستند ولی میزان این بهبود در کشورهای مختلف بسته به بسترهای موجود دیجیتالی با هم تفاوت دارند. همچنین به نظر می‌رسد کشور ما هنوز فاصله‌های جدی با این رویکرد دارد و رد پای تفکر سنتی در عرضه و تقاضا در این بخش هنوز نمود بیشتری دارد.

وی افزود: برای تحولات دیجیتالی در گردشگری باید روش‌هایی ترویج شود که در آن سازمان‌ها و شرکت‌های گردشگری تمامی فرآیندهای عملیاتی را برای تعاملات مثبت با مشتریان خود به‌کار بگیرند و با بهره‌مندی از تکنولوژی، تجربیات متمایز خلق کنند که این امر به دانش‌محور شدن بیش از پیش گردشگری کمک شایانی می‌کند و اهمیت پژوهش‌های نوین را نیز در این مسیر مشخص می‌سازد.

هاشمی با اشاره به ضعف‌های جدی در بخش‌های مختلفی چون سیستم‌های رزرواسیون بلیت، اقامت و همچنین کانال‌های توزیع و عرضه خدمات گردشگری گفت: با توجه به مباحث توسعه پایدار گردشگری، تحولات دیجیتالی عرصه گردشگری از توانایی بالایی برای ایجاد فرصت‌های ارزشمند در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و طبیعی برخوردارند که قادرند هزینه‌های توسعه پایدار گردشگری را در کشور کاهش دهند.

هاشمی در پایان متذکر شد: امیدواریم به بهانه شعار روز جهانی گردشگری، دانشجویان، دانش‌آموختگان و پژوهشگران رشته‌های علوم گردشگری با درک لزوم این فرآیند، بیش از پیش در عرصه علم و آگاهی فعال شده و پژوهش‌های خود را به این مسیر هدایت کرده، نتایج کاربردی استخراج و به جامعه تزریق کنند و همچنین فعالان کسب و کارهای گردشگری نیز بایستی رویکرد سنتی خود به عرضه خدمات و جذب مشتری را به رویکردی تحول‌گرا تبدیل کرده و اهمیت مباحث دیجیتالی را در بخش رقابت بیشتر درک کنند و دولت نیز بستر هوشمندسازی ارائه خدمات گردشگری را فراهم کند تا بیش از پیش شاهد توسعه پایدار گردشگری در کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز