خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد:

تصویب 9 طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در اردبیل/ دارالارشاد اردبیل مهد گردشگری مذهبی کشور/ مذاکره با فعالان گردشگری ترکیه

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۶۲۱

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بعد از بررسی‌های لازم 9 طرح سرمایه‌گذاری با اعتبار هزار و 300 میلیارد ریال در جلسه کمیته فنی اداره کل به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در جمع خبرنگاران گفت: این 9 طرح شامل دو هتل 4 ستاره، یک هتل 5 ستاره و دیگر تاسیسات گردشگری اعم از بوم‌گردی و تاسیسات گردشگری است که اجرای آنها در کمترین زمان ممکن انجام خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: این طرح‌ها با اشتغال پیش‌بینی شده 356 نفر می‌تواند در حل معضل بیکاری استان موثر باشد.

فلاحی با اشاره به اینکه اقدامات موثر مجموعه میراث فرهنگی در راستای جذب حداکثری گردشگر در استان است، بیان کرد: توسعه گردشگری در استان اولین هدف ما در اداره کل میراث فرهنگی استان است.

وی اضافه کرد: توجه به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و اتکا به توان بخش‌خصوصی می‌تواند گردشگری استان را از حالت رکود درآورده و به سمت شکوفایی پیش برد.

دارالارشاد اردبیل مهد گردشگری مذهبی کشور است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: دارالارشاد اردبیل به واسطه سبقه تاریخی، مهد گردشگری مذهبی کشور است.

 فلاحی در این خصوص تصریح کرد: شکل گیری حکومت صفوی و تحولات پیرامون آن منجر شده است که اردبیل در تاریخ کشور به عنوان قطب گردشگری مذهبی شناخته شود.

وی با اذعان به شکل گیری حکومت شیعی در اردبیل توسط شاه اسماعیل صفوی ادامه داد: خدمات شاه اسماعیل صفوی در اعلام حکومت شیعی و انسجام کشور به واسطه آن غیر قابل انکار است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید به اینکه اثر تاریخی مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی خود نمادی بر خدمات خاندان صفوی و نمادی بر شکل گیری حکومت شیعه در کشور است، اضافه کرد: از گذشته اردبیل به عنوان دارالارشاد و دارالامان شناخته می شود.

فلاحی ادامه داد: به واسطه این سابقه تاریخی آیین های ریشه داری در ایام محرم شکل گرفته و عزاداری محلات شش گانه و مجموعه بازار تاریخی اردبیل شهرت جهانی دارد.

وی با اذعان به اینکه شاخص ترین آیین ماه محرم، آیین طشت گذاری است که با قدمتی 600 ساله یکی از آیین های شاخص و از جاذبه های گردشگری مذهبی اردبیل است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: همه ساله هزاران گردشگر جهت شرکت در مراسمات عزاداری اردبیل به این استان سفر می کنند.

فلاحی تاکید کرد: ضروری است با همکاری دستگاه های فرهنگی آیین های ریشه دار در سطح گسترده معرفی شده و اردبیل به عنوان برند گردشگری مذهبی کشور مطرح شود.

تصویب 9 طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در اردبیل/ دارالارشاد اردبیل مهد گردشگری مذهبی کشور/ مذاکره با فعالان گردشگری ترکیه

مذاکره با فعالان گردشگری ترکیه جهت رونق توریسم خارجی اردبیل

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مذاکره با فعالان گردشگری ترکیه جهت رونق توریسم خارجی این استان خبر داد.

فلاحی  تصریح کرد: استان اردبیل از استان های مرزی کشور و به عنوان یکی از مقاصد سفر گردشگران خارجی است.

وی اضافه کرد: به منظور رونق گردشگری خارجی در نظر داریم در فرصت نمایشگاه وان که از پنج تا هشت مهر ماه برگزار می شود، با فعالان گردشگری ترکیه مذاکره داشته و نسبت به معرفی توانمندی ها اقدام کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ابراز امیدواری کرد آژانس‌های مسافرتی و جامعه صنفی اقامتی با حضور فعال و مذاکره با شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه رایزنی داشته و نسبت به اجرای تورهای اینفو و معرفی توانمندی های استان اقدام کنند.

فلاحی به ضرورت برگزاری تور آموزشی برای هتل‌داران مطرح استان در این نمایشگاه اشاره و تاکید کرد: آژانس‌های مسافرتی و جامعه صنفی اقامتی باید در خصوص مستندسازی و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در  این نمایشگاه برنامه‌ریزی داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان داشت: به صورت همه جانبه از حضور بخش خصوصی در این نمایشگاه حمایت می‌کنیم و امیدواریم این حمایت باعث انسجام عملکرد و اتفاق نظر بیشتر در راستای رونق گردشگری خارجی استان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز