خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کاهش ۳۰ درصدی ضریب اشغال هتل‌های فارس/تعریف سفرهای ارزان در انتظار تصمیم سازمان میراث فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۸۰۴

رئیس هیئت‌مدیره انجمن هتل‌داران استان فارس با بیان اینکه خیلی از گرو‌های خارجی سفر خود را به ایران کنسل کرده‌اند، گفت: ضریب اشغال هتل‌ها در ۶ ماهه اول امسال ۳۵ درصد بوده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی همراه شده است.

حسن سیادتان (رئیس هیئت‌مدیره انجمن هتل‌داران استان فارس) درباره ضریب اشغال هتل‌های استان فارس به خبرنگار ایلنا گفت: ضریب اشغال هتل‌ها در ۶ ماهه اول سال گذشته ۶۵ درصد بوده ولی این میزان در سال کنونی به ۳۵ درصد رسیده و وضعیت بحرانی ایجاد شده است.

وی افزود: بنده به شخصه دوست ندارم که شاهد تعدیل نیرو هتل‌های ایران باشم ولی در این روزها همه هتلداران کشور از کمبود مسافران رنج می‌برند و با شرایط موجود تعدیل نیرو بسیاری از آنها خیلی دور نیست.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن هتل‌داران استان فارس در ادامه افزود: در حال حاضر طرحی را با سازمان میراث فرهنگی مطرح کردیم که در آن می‌توان برای مردم خودمان پکیج سفرهای ارزان به نقاط مختلف ایران را تعریف کرد و به وسیله آن این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنیم. البته این موضوع نیاز به همکاری تمامی دست‌اندرکاران صنعت گردشگری داشته و تخفیف‌ها باید از سوی تمامی بخش‌ها ازجمله دفاتر مسافرتی، سازمان هواپیمایی، رجا و همچنین رستوران‌های بین‌راهی صورت گیرد.

سیادتان با بیان اینکه اگر حتی یکی از بخش‌های گردشگری در این موضوع همکاری نکند، این طرح عملی نخواهد شد، افزود: کشور ما دارای جمعیت قابل توجهی بوده و اگر ما بتوانیم این جمعیت را به سمت ایرانگردی سوق دهیم، علاوه‌براینکه همه صنوف گردشگری از آن بهره می‌برند، مردم نیز از سفر کردن لذت بیشتری می‌برند. اما در شرایط کنونی سفر از سبد خانوار بیرون رفته و ما باید مجددا با چنین طرح‌هایی که بیشتر نیاز به هماهنگی بخش‌های گردشگری دارد، آن را مجددا به سبد خانوار برگردانیم.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن هتل‌داران استان فارس در ادامه گفت: همه اعضای انجمن هتلداران درباره این طرح نظر مثبتی داشته و مذاکرات ما درباره آن از طریق جامعه هتلداران کشور با سازمان میراث فرهنگی انجام شده ولی هنوز نتیجه‌ای به ما ابلاغ نشده است. طبیعتا برای نتیجه‌گیری چنین طرحی باید خودِ سازمان میراث فرهنگی به میدان بیاید و با نهادهای مختلف گردشگری مذاکره کند اما هنوز نتیجه‌ای به ما ابلاغ نشده است.

وی افزود: در حال حاضر این کار در کشور چین و روسیه در حال انجام بوده و اگر شما همین الان به نقاط مختلف چین سفر کنید، می‌بینید که ۹۰ درصد گردشگران آنها خود مردم چین هستند و ۱۰ درصد را مردم کشورهای دیگر تشکیل می‌دهند. این نشان می‌دهد که آنها هم به وسیله چنین طرح‌هایی برنامه‌ای را پیاده‌سازی کردند که مردم را به سفر در نقاط کشورشان تشویق کنند و ما هم باید با الگو گرفتن از آنها به همین صورت عمل کنیم. چراکه این کار به نفع دولت بوده و از تعدیل نیرو در آژانس‌ها و هتل‌ها و دیگر مراکز گردشگری جلوگیری می‌کند و حتی سبب اشتغالزایی هم خواهد شد.

سیادتان در پایان با بیان اینکه شرط موفقیت این طرح منوط به همکاری همه صنوف گردشگری است و نباید تنها محدود به هتل‌ها شود، گفت: استان فارس در حال حاضر دارای ۸۴ هتل و نزدیک به هفت هزار و ۵۰۰ تخت بوده که در شرایط فعلی با مشکل جدی مواجه شدند. چراکه خیلی از گروه‌های خارجی سفر خود را به ایران کنسل کرده‌اند. در این شرایط اجرای این طرح به‌علاوه موضوع لغو روادید که در آن از زدن مهر در پاسپورت گردشگران خارجی جلوگیری می‌شود، به شدت می‌تواند در جذب گردشگران به ما کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز