خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی:

۷۵۰ میلیارد کارت سفر برای علاقمندان به سفر/مسافران ترانزیتی برای ۷۲ ساعت ویزای رایگان می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۸۵۱

علی‌اصغر مونسان گفت: در توافقی که با بانک گردشگری انجام شده؛ قرار است ۸۵۰ میلیارد تومان بودجه برای حمایت گردشگری در نظر گرفته شود که ازین میزان ۷۵۰ میلیارد آن به صورت کارت سفر در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر مونسان (رئیس سازمان میراث فرهنگی) در نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران که در آستانه روز جهانی گردشگری در هتل اسپیناس پلاس برگزار شد، گفت: در حال حاضر تعداد گردشگران جهان از مرز یک میلیارد گذشته و روز به روز به تعداد آنها اضافه می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: سال گذشته میزان گردشگران خارجی ما با رشد ۴۵ درصدی همراه بود و خوشبختانه این روند ادامه پیدا کرده و در ۵ ماهه اول امسال نیز آمار گردشگران ورودی ما به ۳ میلیون ۱۴۰ هزار نفر رسیده است. در حالی که در همین زمان در سال گذشته این آمار۲ میلیون و ۱۵۹ هزار نفر بوده است.

مونسان با بیان اینکه منتقدان این ایراد را به ما وارد می‌کنند که همه افرادی را به کشور وارد می‌شوند را در آمار خود منظور می‌کنیم، گفت: در مقابل این موضوع منتقدان همه افرادی را که از کشور خارج می‌شوند را به‌عنوان گردشگر خارجی حساب می‌کنند و ما هم به‌همین صورت ورودی‌ها را گردشگر حساب می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: وقتی صحبت از گردشگران عراقی می‌شود، دوستان فکر می‌کنند منظور ما افرادی است که به خرمشهر، آبادان و منطقه اروند می‌روند؛ در صورتی که این افراد بدون ویزا وارد شده و در آمار به حساب نمی‌آیند. ما در این مدت گردشگران عراقی زیادی داشتیم که به‌عنوان توریست سلامت وارد کشور شدند. این درست بوده که ترکیب گردشگران ما به هم خورده ولی روند گردشگری به رغم تهدیدات رو به رشد بوده است.

مونسان افزود: تفاوت نرخ ارزی که ایجاد شده به نفع ما بوده اما هزینه‌های دیگری در گردشگری افزایش پیدا کرده که از جمله آنها می‌توان به وضعیت هواپیما اشاره کرد که به دلیل گرانی تعداد پروازها کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ما در حوزه بودجه و تبلیغات به‌شدت عقب هستیم؛ گفت: سازمان میراث فرهنگی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در پیشرفت هرچه بیشتر گردشگری نقش آفرینی کند. ما نمی‌خواهیم گردشگری را جایگزین صنعت دیگری کنیم ولی اگر یک دهم کمک‌هایی که به سایر صنایع می‌شود را به گردشگری بدهند، درآمدهای این صنعت به مراتب بیشتر خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: یکی از اهداف ما افزایش روادید با کشورهای مورد نظر است. به‌عنوان مثال برای ورود گردشگران عمانی به کشور به صورت یک طرفه نقض روادید کردیم. چراکه ازین کشور برای ما گردشگران درمانی می‌آیند.

وی همچنین درباره دریافت ارز از گردشگران خارجی در هتل‌ها گفت: با کلیت حرف هتلداران موافقیم ولی برای تصمیم درباره این موضوع دفاتر خدمات مسافرتی و جوامع هتلداری باید باهم به توافق برسند. همچنین باید طوری برنامه ریزی شود که این موضوع مجددا سبب گران شدن سفر به ایران نشود.

مونسان در ادامه بیان کرد: یکی از توافقات ما که قرار است تا هفته آینده انجام شود با بانک گردشگری بوده که بر این اساس قرار است ۸۵۰ میلیارد تومان بودجه برای حمایت گردشگری درنظر گرفته شود که ازین میزان ۷۵۰ میلیارد آن به صورت کارت سفر در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد و ۱۰۰ میلیارد نیز برای دادن وام به دفاتر خدمات گردشگری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در مذاکرات تازه با وزارت خارجه لغو روادید گروهی برای گردشگران چینی در نظر گرفته شده و همچنین براساس پیشنهاد مطرح شده قرار است برای مسافران ترانزیتی ویزای رایگان ۷۲ ساعته در نظر گرفته شود که به نوعی می‌تواند در افزایش گردشگران خارجی موثر باشد.

در ادامه این برنامه با حضور مونسان از چند تن از پیشکسوتان صنعت هتلداری تقدیر به عمل آمد و از تمبر یادبود جامعه هتل‌داران رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز