خبرگزاری کار ایران

اعضای بازبین دو بخش «صحنه‌ای» و «خیابانی و محیطی» تئاتر مقاومت معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۷۳۸

اعضای بازبین دو بخش «صحنه‌ای» و «خیابانی و محیطی» شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، محسن سلیمانی، حمیدرضا راوش، خیرالله تقیانی پور، مهدی بذرافشان و آرمان طیران به‌عنوان اعضای بازبین بخش «صحنه‌ای» شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت انتخاب شدند.

اعضای بازبین بخش «صحنه‌ای» شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به شرح زیرند:

«محسن سلیمانی فارسانی» نویسنده و کارگردان آثار متعدد نمایشی بوده همچنین تجربیات مدیریتی ازجمله معاون هنری انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، عضو شورای تخصصی تئاتر سازمان بسیج هنرمندان و هم‌چنین مدیریت اجرایی جشنواره‌های تئاتر بسیج و مقاومت را نیز عهده‌دار بوده است.

«حمیدرضا راوش» بازیگر و کارگردان آثار متعدد تئاتری و سینمایی، مدیرعامل موسسه حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس معاونت فرهنگی نیروی زمینی سپاه. وی هم‌اکنون سرپرست گروه رسانه‌ای دوکوهه است و همچنین داوری جشنواره‌های متعددی چون بسیج و مقاومت را نیز عهده‌دار بوده است.

«خیرالله تقیانی پور» نویسنده، بازیگر و کارگردان آثار متعدد و پرمخاطب تئاتری ازجمله پری، طروب طرب، بوقلمون، تعبیر یک رؤیا، کلنل و... و همچنین فیلم‌های سینمایی «تونل» و «اینجا خانه من است» که در نوبت اکران سینمای ایران قرار گرفته‌اند. تقیانی پور متولد 1362 است و از سال 78 فعالیت تئاتری خود را آغاز کرده است.

«مهدی بذرافشان» کارشناس تئاتر با گرایش ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد با گرایش کارگردانی است وی فعالیت هنری خود را از سال 1370 با اجرای نمایش‌های برزخ، شب، اه اسفندیار مغموم آغاز کرده است ایشان عضو هیئت‌مدیره کانون منتقدان تئاتر، ریس انجمن تئاتر بسیج هنرمندان و عضو هیئت‌مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان نیز است

«آرمان طیران» فارغ‌التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و مدرس دانشگاه بوده ازجمله آثار منتشرشده ایشان می‌توان به «در حال کندن پوست پیاز»، «زندگی دیگران»، «یک زندگی ایرانی» و «هی؟! تو گفتی کی هستی» اشاره کرد.

اعضای بازبین دو بخش «صحنه‌ای» و «خیابانی و محیطی» تئاتر مقاومت معرفی شدند

اعضای بازبین بخش «خیابانی و محیطی» تئاتر مقاومت معرفی شدند

سعید نجفیان، جهانشیر یاراحمدی، بهمن صادقی، آرش ساربان و محسن اردشیر به‌عنوان اعضای بازبین بخش «خیابانی و محیطی» شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت انتخاب شدند.

اعضای بازبین بخش «خیابانی و محیطی» شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به شرح زیر است:

«سعید نجفیان» نویسنده و کارگردان و مدرس دانشگاه است نجفیان فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد با گرایش کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس است که از سال 1371 به‌صورت حرفه با نمایش‌های چون صدای ساز تو، پهلوان و دم شیر و عطا سردار مغلوب وارد عرصه هنرهای نمایشی شد هم‌چنین ایشان در سمت‌های چون دبیر و عضو شورای مرکزی تئاتر بسیج و داور چندین دوره از جشنواره تئاتر مقاومت نیز بوده است.

«آرش ساربان» بازیگر، نویسنده و کارگردان آثار چون صفر مرزی، چیزی شبیه توهم، ساربان همچنین عضو هیئت‌داوران نهمین جشنواره تئاتر خیابانی، مدیر واحد نمایش حوزه هنری و دبیر اجرایی سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین استان خوزستان نیز است.

«بهمن صادق حسنی» نویسنده، بازیگر و کارگردان آثار متعدد ازجمله زندگی و جنگ، آفرینش از نوعی دیگر، دعای آفتاب، از میرزا تا جنگ ووو است وی همچنین عضو هیئت‌رئیسه انجمن هنرهای نمایشی لاهیجان نیز است.

«محسن اردشیر» مدرس دانشگاه و کارگردان آثاری چون مرگ انجلها، خوشه برنج، کاش می‌شد منم بیام، روف چال شهر زنان وووو. اردشیر همچنین عضو هیئت‌رئیسه انجمن نمایش استان مازندران و موسسه بازیگری در خانه هنرمندان آمل است.

«جهانشیر یاراحمدی» بازیگر و پژوهشگر آثاری چون نمایش در بوشهر از آغاز تا امروز، نمایش در خارگ و تعزیه و تعزیه‌خوانی در بوشهر است یاراحمدی یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های تئاتری استان بوشهر است که می‌توانسته طی این سال‌ها همانند بسیاری دیگر با مهاجرت به تهران فعالیت‌های هنری‌اش را در پایتخت ادامه دهد اما او کماکان با تمام انرژی در پی گسترش و توسعه تئاتر در زادگاهش است وی هم‌اکنون رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر است.

مطابق با جدول زمان‌بندی اعلام‌شده در فراخوان جشنواره زمان بازبینی آثار دهه اول مهرماه است.

شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به دبیر امیر نصیر بیگی باهمت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح آذرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز