خبرگزاری کار ایران

مدیر اولین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی مطرح کرد؛

ضرورت انتخاب آگاهانه اسباب بازی برای کودکان/نقش اسباب بازی در فرهنگ و اقتصاد

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۳۶۰

مدیر اولین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی با اشاره به اینکه بازی می‌تواند نحوه تفکر کودکان را توسعه دهد و اشتیاق کودک را برای دانستن و یادگیری افزایش دهد، گفت: انتخاب آگاهانه و بهینه اسباب بازی برای کودک و نوجوان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، کامبیز آقائی در ارتباط با برگزاری اولین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی و نقش اسباب بازی در رشد فکری کودکان اظهار داشت: بازی برای کودکان امری طبیعی است و در یادگیری، رشد کودکان و تکامل هویت کودک نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: بازی انواع مختلف دارد و در محیط‌های متنوع در فضاهای بسته و باز انجام می‌شود؛ می‌تواند یک یا چند نفر را دربرگیرد و فعال یا منفعل باشد همچنین برای افرادی که در این فعالیت مشارکت می‌کنند مفهوم و ارزشی خاص داشته باشد.

مدیر اولین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی با اشاره به اینکه بازی می‌تواند شامل تفکر همراه و لذت بخش و رضایت بخش باشد، ادامه داد:بازی کردن فرصت‌هایی را برای کودکان فراهم می‌کند که در حین کشف کردن، خلق کردن و بکارگیری قدرت تخیل، می‌تواند با آموزش همراه باشد همچنین شرایط و محیطی حمایت کننده را برای کودکان فراهم می‌کند.

وی گفت: بازی شرایطی فراهم می‌کند که کودکان می‌توانند سوالات خود را بپرسند، مشکلات را حل کنند و تفکر انتقادی را بکار بگیرند. همچنین بازی می‌تواند نحوه تفکر کودکان را توسعه دهد و اشتیاق کودک را برای دانستن و یادگیری افزایش دهد.

 آقائی عنوان کرد: اسباب بازی فکری و آموزشی یکی از بهترین لوازم برای کودکان است. اسباب بازی‌هایی که تفکر کودکان را درگیر کند. مهارت‌های فیزیکی حرکتی کودکان را بهبود دهد و مهارت حل مساله و کارگروهی کودکان را تقویت کند بسیار مفید است.

مدیر اولین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی بیان کرد: اسباب‌بازی به کودکان فرصت حرف زدن، سوال کردن، فراگیری و تمرین لغات و زبان، خواندن و نوشتن، شمارش و مهارت‌های اجتماعی را می‌دهد. از این طریق، کودکان یاد می‌گیرند چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنند. همچنین کودکان تعاملات اجتماعی و کارگروهی را با بازی فرا می‌گیرند.

وی از ارائه اسباب‌بازی‌ها و محصولات سرگرمی متناسب با فرهنگ و هویت ایرانی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: اسباب بازی‌ها و محصولات سرگرمی با مخاطبین کودک و بزرگسال در این نمایشگاه، آخرین دستاوردهای تولیدی و خدماتی خود را به معرض نمایش فعالان و علاقمندان خواهند گذاشت.

 مدیر اولین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی اظهارداشت: نقش و گستره غیر قابل انکار اسباب بازی و سرگرمی، جایگاه ارزنده آن در فرهنگ، آموزش و اقتصاد همچنین موقعیت زمانی موجود، لزوم توجه به بـازارسازی،بازاریابی و برندسازی لازم را برای هر چه فراگیر کردن این صنعت صد چندان کرده است و بر همین اساس برگزاری نمایشگاه‌ با حضور صاحبان امر، مخاطبین، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان این بخش‌ها، جلوه‌های رقابت وتوسعه به این صنعت را بارزتر می‌کند.

وی یادآور شد: این نمایشگاه به عنوان ویترین تمام عیار و آیینه‌ خوش نمای موفقیت‌های بزرگ صنعت اسباب بازی و سرگرمی تلاش خواهد کرد تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی در این صنعت را در بالاترین سطح به مخاطبین معرفی کند.

مدیر اولین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی یادآور شد: انتخاب آگاهانه و بهینه اسباب بازی برای کودک و نوجوان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد و در این بین انتخاب اسباب بازی ایرانی و نظارت شده از سوی ارگان های متولی که متناسب با فرهنگ و هویت ایرانی ـ اسلامی طراحی و تولید می‌شوند،  نقش مهمی در رشد فرزندان این سرزمین خواهد داشت.

وی در مورد اهداف اولین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی گفت: نمایش آخرین دستاوردها، فناوری‌ها و شیوه‌های نوین تولیدی محصولات داخلی، ایجاد فرصت برقراری ارتباط بین تولیدکننده و مصرف کننده، فرصت شناخت رقبا و آشنایی با خدمات، محصولات و برنامه‌ها، از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

آقائی گفت:شناخت شرایط کلی بازار و سلایق مصرف کنندگان، فرهنگ سازی انتخاب آگاهانه اسباب بازی و ایجاد فضای فرهنگی و توسعه سرگرمی و اسباب بازی وفراهم آوردن بستر مناسب جهت ارتقاء سطح کیفی اسباب بازی‌های تولید داخلی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

اولین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی، از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ مهر ۱۳۹۷ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، واقع درخیابان حجاب تهران، از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز