خبرگزاری کار ایران

آغاز همکاری میراث فرهنگی و وزارت دادگستری

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۲۱۶

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و معاونت حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری در قالب تفاهم نامه‌ای به منظور استفاده از توانمندی‌های یکدیگر برای ارتقای سطح حقوق مالکیت فکری همکاری می‌کنند.

به گزارش ایلنا، با توجه به ظرفیت‌های موجود در وزارت دادگستری و پژوهشگاه میراث فرهنگی وگردشگری در زمینه حقوق مالکیت فکری و قصد طرفین در استفاده از توانمندی‌های یکدیگر برای ارتقای سطح حقوق مالکیت فکری ، تفاهم نامه همکاری بین این دو نهاد به امضای سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی وگردشگری ومحمود حکمت نیا سرپرست معاونت حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری رسید.

بر اساس این تفاهم نامه ،برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه حقوق مالکیت فکری برای ارتقای سطح دانش ،استفاده از نظرات مشورتی در زمینه‌های مختلف به ویژه در سیاستگذاری و تدوین لوایح  مرتبط با حقوق  مالکیت فکری و برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی در زمینه حقوق مالکیت فکری برای نهادینه سازی و کمک به ارتقای آگاهی عمومی انجام می‌شود.

همچنین ، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در زمینه حقوق مالکیت فکری برای  ایجاد چرخه علم و ثروت و تقویت اقتصاد دانش بنیان، مشاوره و همکاری در امور حمایت و اجرای حقوق مالکیت فکری به ویژه در زمینه حمایت از نمودهای فرهنگ عامه (فولکلور)، تعیین، تبیین و پیاده سازی رویکردها و فرآیندها برای استفاده از نظرات مشورتی طرفین در زمینه‌های مختلف به ویژه در سیاست گذاری و تدوین لوایح مرتبط با حقوق مالکیت فکری در قلمرو این همکاری جای می‌گیرد.

کمک به ایجاد توازن و افزایش همکاری‌ها میان حوزه عمومی و خصوصی حقوق مالکیت فکری، ارتقای همکاری با تعیین اولویت‌ها در زمینه ارتباط حقوق مالکیت فکری با سایر حوزه‌ها مانند آموزش، فرهنگ و اشتغال، همکاری برای تدوین و پیشنهاد قوانین و مقررات برای حمایت از حوزه‌های جدید حقوق مالکیت فکری و اصلاح مقررات و ساختارهای موجود، به ویژه در دو حوزه نمودهای فرهنگ عامه ( فولکلور) و دانش سنتی نیز در قالب این همکاری صورت می‌گیرد.

تدوین و پیشنهاد سیاست‌ها و راهکارهای انتشار سریع دانش و ترغیب دسترسی به آن از طریق حقوق مالکیت فکری و پیشنهاد و ارائه راهکار برای حمایت از حقوق مالکیت فکری ایرانیان در سطح بین المللی و مقابله با سیاست‌های تحریمی در این حوزه نیز در این همکاری انجام می‌شود.

بر اساس این تفاهم نامه و به منظور تحقق مفاد تفاهمنامه کمیته راهبری با عضویت نمایندگان تام الاختیار طرفین با هدف  برنامه ریزی ، هدایت، پیگیری و نظارت بر اجرای مطلوب تفاهم نامه تشکیل می‌شود.

دستورالعمل اجرایی مورد نیاز هر کدام از محورهای اشاره شده متناسب با ضوابط و مقررات از سوی کمیته راهبری تهیه و پس از تأیید طرفین برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

طبق مقررات کلی این تفاهم نامه  ؛طرفین  این تفاهم نامه را بر اساس  قوانین و مقررات ناظر بر موضوعات  اجرا می‌کنند و در شرایطی که فعالیت‌های مشترک پژوهشی مشترک منجر به تولید یک دانش فنی و یا یک دستاورد شود نتایج حاصله از هر قبیل به طرفین تعلق دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز