خبرگزاری کار ایران

بررسی و کاوش‌های باستان شناسی در 24 محوطه تاریخی

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۷۸۶

مجوز گمانه‌زنی، کاوش و بررسی‌های باستان شناسی 24 محوطه تاریخی در نقاط مختلف کشور توسط رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در دو هفته گذشته صادر شد.

به گزارش ایلنا، مجوز گمانه‌زنی، طی دو هفته گذشته مجوز کاوش و بررسی‌های باستان شناسی 24 محوطه تاریخی صادر شد. این مجوز طی نامه‌هایی به امضای سید محمد بهشتی خطاب به مدیران کل میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استا های مختلف ابلاغ شد.

براساس این مجوزها 12 محوطه تاریخی ازجمله ربع رشیدی در آذربایجان شرقی، تل آتشی در کرمان، عمارت خسرو در کرمانشاه، تپه باباکمال توسیرکان و ... مورد کاوش های باستان شناسی قرار می‌گیرند.

بنا به این گزارش، 6 برنامه گمانه زنی از جمله در مسیر خط انتقال گاز در محدوده خط عرصه محوطه تل چگاسفلی در خوزشتان، گمانه زنی تعیین عرصه و حریم بتکی در الشتر و تپه باباگرگر در قروه، گمانه زنی با هدف نمونه برداری از رسوبات دشت ورامین و ... در دستور کار باستان شناسان قرار گرفت.

باستان شناسان مستقر در نقاط مختلف کشور 6 برنامه بررسی باستان شناسی از جمله معادن ابسیدین شهرستان سراب، بخش کلاترزان سنندج، بخش کرفتو و دشت مریوان را اجرا می کنند. گفتنی است که از آغاز سال تاکنون 132 مورد مجوز مطالعات و پژوهش های باستان شناسسی توسط ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز