خبرگزاری کار ایران

امیر مشهدی‌عباس مطرح کرد:

کودکان نسل امروز باهوشتر از نسل ما هستند

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۳۵۵

امیر مشهدی‌عباس، کارگردان فیلم «دوچ» از کانون به عنوان نهادی امن برای ساخت آثاری سالم برای کودکان و نوجوانان یاد کرد.

به گزارش ایلنا، فیلم سینمایی «دوچ» به نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی‌عباس و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 97 این روزها مراحل تولید و تصویربرداری را می‌گذراند.

او می‌گوید: فضای فیلم سینمایی «دوچ» به فضای کانون خیلی نزدیک بود. برای همین ساخت این فیلم را به کانون پیشنهاد دادم که در نهایت پس از بررسی و کارشناسی این پیشنهاد پذیرفته شد.

مشهدی‌عباس درباره‌ی نزدیک بودن فضای «دوچ» به فضای کانون توضیح داد: از آنجا که کارشناس مرکز تئاتر کانون هستم با اهداف و سیاست‌گذاری‌های کانون در زمینه‌ی تولید فیلم و اثر برای کودک و نوجوان آشنایی دارم. کانون نهادی است که خوراک سالم فکری برای بچه‌ها تولید می‌کند و امن‌ترین مرکز برای بچه‌ها است.

او با اشاره به موضوع فیلم «دوچ» ادامه داد: فیلم‌نامه‌ی این اثر با موضوع خواستن، توانستن است، نوشته شده و این محور جزو اهداف کانون است. شخصیت اصلی فیلم «دوچ» پسربچه‌ای است که با اراده و تلاش به آن‌چه می‌خواهد می‌رسد.

این کارگردان با تاکید بر این‌که چنین موضوعی سال‌ها به صورت مختلف و در قالب نمایش، انیمیشن و کتاب در کانون مطرح شده است، اظهار داشت: ساخت این فیلم سینمایی در حقیقت شکل جدیدی برای ارایه‌ی این موضوع است و می‌تواند مخاطب را به شخصیت اصلی داستان نزدیک کند.

کارگردان فیلم سینمایی «دوچ» درباره‌ی اهمیت ساخت اثر برای این گروه سنی گفت: هر کسی که برای کودک و نوجوان کاری تولید می‌کند باید چند ویژگی داشته باشد. نخست آن‌که کودک و نوجوان عصر خودش را بشناسد. از سوی دیگر نباید ساده‌انگارانه برای این گروه سنی کاری تولید کند؛ چراکه دنیا و کودکی آن‌ها با دنیای ما متفاوت و هر روز در حال تغییر است. همچنین نسل باهوش‌تری نسبت به دوران کودکی ما هستند.

او با تاکید بر این‌که متاسفانه آثار زیادی برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید نمی‌شود، ادامه داد: متاسفانه از سوی دست‌اندرکاران، کودک و نوجوان جزو مخاطب حساب نمی‌شوند. اگر هم کاری انجام می‌گیرد کیفیت لازم را ندارد. این در حالی است که کیفیت در کار کودک اهمیت به‌سزایی دارد.

مشهدی‌عباس به ضرورت هزینه و به‌کارگیری نیروهای متخصص در کار کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: در فیلم سینمایی «دوچ» از نیروهای کاملا حرفه‌ای سینما چه در زمینه‌ی بازیگر و چه عوامل فنی استفاده کرده‌ایم تا کاری با کیفیت تولید شود.

او یادآور شد: بسیاری درباره‌ی کار برای کودک و ویژگی‌های آن صحبت می‌کنند. اما این‌ها در حد همان حرف است و وقتی به مرحله‌ی عمل می‌رسیم کاری انجام نمی‌شود. کار کودک حتی در ظاهر نیاز به رنگ، دکور، اکسسوار، جلوه‌های تصویری و صوتی به صورت حرفه‌ای‌تر نیاز دارد. تا بتوان کاری با کیفیت و خوب برای این گروه سنی تولید کرد.

مشهدی‌عباس در پایان یادآور شد: خوشبختانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این فرصت را در اختیار گروه ما گذاشته است تا بتوانیم فیلمی با کیفیت برای این گروه سنی تهیه و تولید کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز