خبرگزاری کار ایران

اربابی مطرح کرد:

افزایش مخاطبان سینما در چهارماهه سال ۹۷

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۱۱۱

بررسی آمار فروش فیلم‌ها در ۴ ماهه اول سال ۹۷ نشان می‌دهد که میزان فروش فیلم‌ها و تعداد مخاطبان سینما نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش ایلنا، محمود اربابی (معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی) اعلام کرد: سینمای ایران در ۴ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ به فروشی معادل ۱۰۳ میلیارد و ۷۹۱ میلیون و ۲۹۸ هزار تومان رسیده است و در طی این مدت ۱۱ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۳۹۲ نفر به تماشای فیلم‌های درحال اکران نشستند.

وی ادامه داد: میزان فروش فیلم‌های سینمایی در چهار ماه نخست سال ۹۶ نیز معادل  ۷۳ میلیارد و ۹۴۵ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان و تعداد تماشاگران ۸ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۹۶ نفر بوده است.

اربابی با اشاره به افزایش چشمگیر مخاطبان و همچنین میزان فروش فیلم‌ها در سال ۹۷ افزود: براساس بررسی‌های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی میزان افزایش فروش فیلم‌ها در چهار ماهه ابتدایی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ چهل درصد و تعداد تماشاگران نیز در چهار ماهه ابتدایی امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته ۶/۳۴ درصد رشد داشته است.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی با اشاره به فروش تیرماه نیز گفت: میزان فروش سینمای ایران در تیرماه سال ۹۷ معادل ۲۱ میلیارد  و ۴۴۶ میلیون و ۴۶۵  هزار تومان بوده و ۲ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۱۳ نفر به تماشای فیلم‌های اکران شده نشستند.

وی با مقایسه تیرماه با مدت زمان مشابه سال ۹۶ اظهار کرد: این رقم در سال گذشته ۱۶ میلیارد و ۸۹۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بوده و ۲ میلیون و ۰۲۲ هزار و ۶۴۱ نفر به تماشای فیلم‌ها نشستند که بر این اساس در تیرماه ۹۷ سینما ۲۷ درصد افزایش فروش و ۱۵ درصد افزایش بیننده را شاهد بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز