خبرگزاری کار ایران

مهرزاد دانش در نشست کارشناسان استان‌ها:

تقویت تعاملات استانی حوزه چاپ و نشر ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۹۹۵

نشست کارشناسان چاپ و نشر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها صبح روز سه‌شنبه(2 مردادماه) با حضور مهرزاد دانش؛ مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان و کارشناسان این دفتر آغاز شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این نشست مهرزاد دانش ضمن خیرمقدم به کارشناسان چاپ استان‌ها برای حضور در این نشست دو روزه بر ضرورت تعامل ستاد و استان‌ها تاکید کرد و گفت: خوشبختانه به یُمن برگزاری نشست‌های استانی در چند سال گذشته، تعاملات خوبی بین مرکز و استان‌ها ایجاد شده است اما جای خالی نشست دفتر چاپ با کارشناسان چاپ در استان‌ها احساس می‌شد تا در کنار طرح مسائل و موضوعات به هم‌اندیشی در این حوزه بپردازند.
 
وی ادامه داد: البته برگزاری این جلسات مسبوق به سابقه است که چند سالی است در برگزاری آن وقفه افتاده بود. در گفت‌و‎گو با اتحادیه‌ها و کارشناسان چاپ به این نتیجه رسیدیم که بار دیگر برگزاری این جلسات از سر گرفته شود و کمبودها و چالش‌ها مورد بررسی قرار گیرد.
 
دانش درباره برنامه‌های این نشست دو روزه گفت: روز اول این نشست چهار پنل خواهیم داشت. نخستین پنل مربوط به آموزش سامانه چاپ و نشر است. این سامانه پتانسیل‌های فراوانی دارد و باید در همه استان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. متاسفانه هنوز برخی از استان‌ها از این سامانه استفاده نمی‌کنند. البته در آینده نیز قرار است قابلیت‌های دیگری به این سامانه افزوده شود که ضرورت کاربرد آن را در همه استان‌ها ضروری می‌کند.
 
مدیرکل دفتر چاپ و نشر تبیین قانون و اهداف، آیین‌نامه و دستورالعمل چاپ را دومین پنل این نشست اعلام کرد و گفت: متاسفانه قوانین حقوقی در این حوزه به صورت منسجم در یک‌جا گردآوری نشده و تلاش خواهد شد در این برنامه مروری بر قوانین و فرآیندهای حقوقی داشته باشیم. البته در حال گردآوری این قوانین در قالب یک کتاب هستیم که به محض انجام، این کتاب به استان‌ها ارسال خواهد شد.
 
وی با اشاره به سومین موضوع پنل گفت: با توجه به اینکه بسیاری از کارشناسان چاپ در استان‌ها وظیفه خرید کتاب را نیز بر عهده دارند، تلاش خواهد شد در سومین پنل برخی از جزئیات خرید کتاب در استان‌ها مورد بررسی قرار گیرد.
 
دانش ادامه داد: تبیین آیین‌نامه‌ رسیدگی به تخلفات واحدهای چاپی آخرین پنل نشست روز نخست خواهد بود و در آن درباره مرجع تصمیم‌گیری درباره تخلفات چاپی و موارد حقوقی بحث و بررسی خواهد شد. البته در همه این پنل‌ها فضای گفت‌و‌گو و تبادل نظر وجود دارد و کارشناسان می‌توانند مشکلات و موضوعات خود را مطرح کنند.
 
مدیرکل دفتر چاپ و نشر در پایان تصریح کرد: تقویت تعاملات مرکز و استان‌ها و خدمات حداکثری به ارباب رجوعان از اهداف اصلی این جلسه هستند که امیدواریم با برگزاری این نشست فراهم شود.
 
همچنین روز دوم این نشست نیز به بازدید از دو چاپخانه «نقش الماس» و «چاپ افست» اختصاص دارد تا از این طریق کارشناسان چاپ در جریان آخرین تحولات صنایع چاپی قرار گیرند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز