خبرگزاری کار ایران

مدیر پخش فیلم‌های خارجی اعلام کرد:

سینمای ایران ۴۰ سال تحریم بوده/فیلم‌های خارجی در سینماهای دارای بیش از ۷ سالن اکران می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۴۷۹

مدیر پخش فیلم‌های خارجی از نمایش فیلم‌های روز دنیا در آینده‌ای نزدیک در پردیس‌های سینمایی خبر داد.

علی آشتیانی‌پور (مدیر پخش فیلم‌های خارجی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت نمایش فیلم‌های خارجی در سینماها گفت: در اولین مرحله فیلم سینمایی «همه پول‌های جهان» فقط در یک سینما اکران شد.

وی ادامه داد: کسانی که اجرای یک طرح را فقط با نمایش یک فیلم آن هم به صورت محدود قضاوت می‌کنند، قضاوت درستی را انجام نمی‌دهند. ما در طی این مدت فقط یک فیلم و آن هم بدون تبلیغات نمایش دادیم تا بتوانیم میزان استقبال مخاطبان از اینگونه فیلم‌ها و همچنین نحوه نمایش فیلم در سالن‌های سینما را بسنجیم.

آشتیانی‌پور با اشاره به اینکه طرح اکران فیلم‌های خارجی برای بلندمدت برنامه دارد، گفت: سال‌هاست که اکران فیلم خارجی در سینماهای ایران ممنوع است و بر همین اساس طبیعی است که کسی انتظار نداشته باشد تا اجرای یک طرح بعد از چند سال سکوت و بدون تبلیغات با استقبال بسیار خوبی همراه باشد.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا اکران فیلم خارجی در ایران نزدیک به اکران همزمان فیلم‌های خارجی در دنیا و یا حداقل اکران یک فیلم خارجی در ایران همزمان با اکران آن فیلم در منطقه باشد.

آشتیانی‌پور با اشاره به اینکه خط قرمز اکران فیلم‌های خارجی این است که به نمایش فیلم‌های ایرانی لطمه‌ای نخورد، گفت: هرگز حاضر نیستیم که اجرای این طرح تأثیر منفی بر روی سینمای داخلی بگذارد بلکه به دنبال آن هستیم که با اجرای این طرح رونق سالن‌های سینمایی افزایش پیدا کند و مخاطب ما بتواند همزمان فیلم‌های خوبی را که تماشاگران در سایر نقاط دنیا نگاه می‌کنند، تماشا کنند.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که گروهی از مخاطبان فیلم‌های خارجی و سلایقی که تاکنون فیلم مورد نظر خود را در سالن پیدا نمی‌کردند و به سینما نمی‌آمدند را به سالن‌های سینما بیاوریم زیرا این گروه از مخاطبان به هر حال آثار مورد نظر خود را در قالب لوح‌های فشرده و از طریق فروش غیرمجاز تهیه می‌کنند؛ پس بهتر است که ما راهکاری پیدا کنیم که نمایش این فیلم‌ها کاملاً قانونی باشد و سود حاصل از آن نیز به جیب سینمای ایران برود.

آشتیانی‌پور با اشاره به اینکه در طی این مدت به اهدافی که طرح اکران فیلم‌های خارجی به دنبال آن بوده به دست آمده است، گفت: آنچه ما دنبال آن در مرحله اول بودیم ایجاد عادت برای تماشای فیلم خارجی بود زیرا در طی این سال‌ها این عادت فراموش شده بود البته می‌دانستیم که نمایش فیلم خارجی از تبلیغات تلویزیونی و شهری محروم است.

وی ادامه داد: بدون شک نمایش فیلم‌های خارجی به صورت همزمان به دلیل برخی تحریم‌ها و همچنین مشکلات داخلی بسیار سخت خواهد بود اما واقعیت این است که سینمای ایران از ابتدای انقلاب مورد تحریم قرار گرفته بود و تحریم برای ما امر تازه‌ای نیست.

آشتیانی‌پور ادامه داد: در داخل نیز آماده‌سازی فیلم و دوبله آن برای اکران قطعا زمان می‌برد و همین مساله باعث می‌شود تا زمان اکران فیلم در داخل با اکران جهانی کمی فاصله داشته باشد اما اگر فیلمی انتخاب کنیم که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشد و اثر قابل قبولی باشد قطعا مخاطبان از آن استقبال می‌کنند.

وی ادامه داد: براساس آیین‌نامه مصوب در پردیس‌های سینمایی که دارای بیش از هفت سالن هستند یک سالن به اکران فیلم‌های خارجی اختصاص پیدا می‌کند و در سایر سینماها به صورت سئانس فوق‌العاده فیلم‌های خارجی به نمایش درمی‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز