خبرگزاری کار ایران

انتشار «پنجگاه» با آواز و کمانچه علی‌اکبر شکارچی

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۴۱۵

آلبوم تصویری «پنجگاه» ساخته علی‌اکبر شکارچی و یادواره‌ای برای پنج استاد بزرگ موسیقی ایران است که فردا، دوشنبه 25 تیر به بازار می‌آید.

به گزارش ایلنا، آلبوم «پنجگاه» یادواره‌ای است برای پنج استاد بزرگ موسیقی که براساس طرحی از علی‌اکبر شکارچی تهیه و اجرا شده است. این اثر به یاد عطا جنگوک، داریوش صَفوَت، هابیل علی‌اُف، محمدرضا لطفی و احمد محسنپورساخته شده و از فردا (دوشنبه 25 تیر) در بازار موسیقی منتشر می‌شود.

این آلبوم به صورت تصویری ضبط شده و شامل کمانچه‌نوازی و آوازهای علی‌اکبر شکارچی است.

ابراهیم بهزاد در یادداشتی برای آلبوم «پنجگاه» نوشته است:

آوردگاهِ هستی، گاه آدمی را بر کیگاهِ اقبال می‌نشاند و گاه او را سوار بر تختِ روان، رهسپارِ دهانِ بازِ خاک می‌کند و اما در کارگاه هستی، دستگاهِ راست پنجگاه، که روزگاری پرده نشینِ گاهانِ خلوتِ بختیاری و لُر و لَک بود، با تیر و تالِ شکارچی‌ای چیره دست، از حجاب مستوری به در آمده تا رازِ کهنە «بادِ وزان» را در کوچِ دلگیرِ «شاخِ رزان» به مویه و آواز، به چنگ و ساز دوباره‌اش، باز سازد و باز نوازد و گاهِ کوچ و سوز و سازِ پنج ققنوس افسانه‌ای در تولد دوبارە راست پنجگاه، یادآور مولودی است که با مرگ، زنده می‌شود.»

این آلبوم را موسسه‌ فرهنگی هنری کمان آوای آرش تهیه و منتشر کرده است.

علی‌اکبر شکارچی از نوازندگان بزرگ در عرصه کمانچه‌نوازی است که تاکنون تالیف‌ها و آثار بسیاری در زمینه موسیقی ایرانی داشته است. آخرین اثری که از شکارچی منتشر شده، آلبوم «چراغ افروخته» است.

آلبوم «پنجگاه» از فردا، دوشنبه 25 تیر 1397 از طریق مراکز فروش محصولات فرهنگی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز