خبرگزاری کار ایران

علیرضا تابش مطرح کرد:

گسترش همکاری‌های سینمایی بین ایران و جمهوری آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۸۲۰

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ساخت فیلم محمد(ص)به کارگردانی مجید مجیدی را الگوی مناسب برای ساخت محصولات مشترک مطرح کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا تابش که به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان به باکو، سفر کرده است، در این مراسم افزود: این همکاری‌ها می‌تواند به سرمایه‌گذاری مشترک، رشد سینما و همچنین تبادل تجربیات در سطح منطقه کمکی شایان توجه داشته باشد.

وی در مورد روابط سینمایی ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: با توجه به وضعیت تثبیت شده سینمای ایران در مقام پایگاهی قابل اطمینان برای صنعت فیلم هنری در جهان و با توجه به روند رو به رشد سینمای آذربایجان، تاکنون همکاری‌هایی در زمینه استفاده از نیروهای خلاق و متخصص ایرانی در فیلم‌های آذری محقق شده است.

تابش گفت: در حال حاضر هم نخستین تولید مشترک دو کشور با عنوان "قلعه خاموش" یا "های ولتاژ" به کارگردانی الهام قاسم اف و تهیه کنندگی امیر شهاب رضویان در مرحله تولید قرار دارد.

وی افزود: همکاری‌های سینمایی بین ایران و جمهوری آذربایجان می‌تواند در ابعادی متفاوت تحقق یابد. ابعادی که می‌توان در فیلم ارزشمند محمد (ص) ساخته کارگردان هنرآفرین ایرانی، مجید مجیدی، سراغ گرفت.

وی ادامه داد: فیلم سینمایی محمد (ص) گذشته از مضامینی که برای جهانیان و هر کشور مسلمان حائز اهمیت است، ارزش‌های تولید را در سینمای منطقه ارتقاء بخشیده و در این رهگذر، از همکاری بسیاری از نخبگان سینمای جهان برای دستیابی به هدفی عالی نیز سود می‌جوید.

هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو از ششم تا دهم تیر ماه در باکو و گنجه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز