خبرگزاری کار ایران

بازخوانی واقعه ۷ تیر در شبکه چهار سیما

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۰۵۶

برنامه تلویزیونی «روز هفتم» ویژه سالروز حادثه هفتم تیر از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزرارش ایلنا، «روز هفتم» به تهیه‌کنندگی فرج آلادین با موضوع واقعه هفتم تیر ۱۳۶۰ و انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی که به شهادت ۷۲ نفر از اعضای این حزب منجر شد، ۷ تیر ساعت ۱۶:۴۰ روی آنتن می‌رود.

در این برنامه سجاد قهرمانی‌پور به عنوان راوی به موزه سرچشمه (محل حزب جمهوری اسلامی) رفته و با ایرج صفاتی دزفولی و سیدجلال ساداتیان از نمایندگان دور اول مجلس شورای اسلامی و از بازماندگان حادثه هفتم تیر در محل حادثه به مرور خاطرات و روایت وقایع آن روز می‌پردازند.

در این برنامه علاوه بر مرور اتفاقات، از اندیشه‌های شهید بهشتی و از مظلومیت ایشان در برابر هجمه‌های مختلف نیز صحبت می‌شود.

هفتم تیر ۱۳۶۰ اگر چه روزی است که ملت ایران، شهید بهشتی که خود «یک ملت بود برای این ملت ما» و نیز ۷۲ تن از یاران انقلاب را از دست داد، اما در عین حال روزی است که چهره منافقان کوردل بیش از پیش برای همگان آشکار شده و صفوف انقلاب اسلامی را مستحکم‌تر ساخت. در این روز شهید بهشتی و تعداد زیادی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در دفتر مرکزی این حزب در سرچشمه تهران جلسه‌ای داشتند، اما منافقان که منطقی جز ترور و خشونت نداشتند با بمب‌گذاری، شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان که دارای مسئولیت‌هایی همچون نمایندگی مجلس، وزارت بودند را به شهادت رساندند.

«روز هفتم» کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و عوامل تولید برنامه عبارتند از :هماهنگی: پریسا شمشیری، گوینده: محسن دین محمد، تصویربردار: امید فولادوند؛ مدیر تولید: محسن رنجبر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز