خبرگزاری کار ایران

آیت الله جوادی آملی:

تقویت باورهای دینی منجر به افزایش وحدت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۴۳

مردم تا وقتی ستون دین و نظام اسلامی خواهند بود که با آن‌ها صادقانه، عالمانه و درست سخن گفته شود و مسئولین به سخنان و وعده‌های خود عمل کنند.

آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: باید باورهای دینی و روحیه ایمانی آحاد مردم جامعه تقویت شود تا از این طریق وحدت در میان مردم و مسئولین افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، این مرجع تقلید در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه مردم در نظام مردم سالاری دینی افزود: چند ستون اصلی و اساسی برای نظام اسلامی تعریف شده است که طبق فرموده حضرت امیر علیه‌السلام در نامه‌ای که به مالک اش‌تر مرقوم فرمودند، مردم محکمترین و اساسی‌ترین ستون نظام دینی هستند.

وی گفت: مردم هنگامی می‌توانند ستون نظام اسلامی باشند و نقش خود را به درستی ایفاء کنند که دارای ریشه محکم فکری و عقیدتی باشند.

این مرجع تقلید به نقش حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در تقویت ریشه فکری و عقیدتی مردم اشاره کرد و افزود: همانگونه که در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها آموزش از دو مرحله تعلیم و تعلیل تشکیل شده است باید در ارتقاء سطح فکری و فرهنگی جامعه نیز این دو عنصر مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله جوادی آملی بیان کرد: اکثر مردم تبلیغ را با تعلیم و تکرار را با تعلیل اشتباه می‌گیرند که باید متولیان فرهنگی با توجه به این مطلب، حق را بگویند و آن را تکرار کنند تا مردم حق باور و حق پذیر شوند و بتوانند ستون دین و نظام باشند.

وی با بیان این‌که «کتمان حقیقت و به دلخواه مردم سخن گفتن مشکلی را حل نمی‌کند» گفت: مردم تا وقتی ستون دین و نظام اسلامی خواهند بود که با آن‌ها صادقانه، عالمانه و درست سخن گفته شود و مسئولین به سخنان و وعده‌های خود عمل کنند.

وی با یادآوری مجاهدت‌های امام راحل خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با مردم کار فرهنگی عمیق کرد تا‌‌ همان مردمی که در مشروطه و کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در عرض چند ساعت تغییر عقیده دادند در زمان انقلاب اسلامی دارای ثبات فکری و اندیشه‌ای شدند و تا پیروزی انقلاب و تا امروز از عقیده خود دست برنداشته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز