خبرگزاری کار ایران

عکس‌هایی که صدا می‌دهند/افتتاح نمایشگاه عکسِ «آوا»

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۲۰۶

مهدی فتاحیه در افتتاحیه نمایشگاه عکسش گفت: دغدغه‌ام روابط و تعاملات اجتماعی و ارتباط بین آدم‌هاست و جامع‌ترین ابزار ارتباط کلام و صدا است. در این نمایشگاه‌ صداهایی که باعث ارتباط می‌شوند به تصویر کشیده است.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه عکس «آوا»ی مهدی فتاحیه روز گذشته، شنبه 26 خرداد ساعت 17 در شهر کتاب ابن سینا افتتاح شد. در این نمایشگاه 15 اثر برای بازدید مخاطبان به نمایش گذاشته شده است. 

مهدی فتاحیه درباره نام این نمایشگاه توضیح داد: دغدغه من موضوع روابط و تعاملات اجتماعی و ارتباط بین آدم‌ها است. جامع‌ترین ابزار ارتباط کلام و صدا است. من  درگیر کشف ارتباطات بودم و در این مدت انواع آن را بررسی کردم و در نهایت تصمیم گرفتم صداهایی را که باعث ارتباط می‌شوند به تصویر بکشم.

 او ادامه داد: روابط بین آدم‌ها مشخص و هویدا بود، بنابراین نمی‌توانست ذهن مخاطب را درگیر کند. می‌خواستم مخاطب از طریق کشف این تصویرها درگیر کشف پیام شود و تصویرهای این نمایشگاه باعث شود مخاطبان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به صحبت درباره آثار وادار شوند.

فتاحیه در ادامه درباره شکل‌گیری ایده نمایشگاه افزود: در نهایت من اتفاقات اطرافم را پیدا کردم و سعی کردم آن‌ها را از زاویه‌ای نشان دهم که تا به حال دیده نشده‌اند تا بتوانند حرف‌های جدیدی بزنند همان‌طور که آدم‌ها از جنبه بیرونی و درونی حرف‌های متفاوتی برای گفتن دارند.

این هنرمند درباره عنوان نداشتن آثارش هم گفت: نمی‌خواستم برای آثار عنوان انتخاب کنم. عنوان‌ها زیر عکس‌ها چسبانده می‌شود اما روی برچسب‌ها نوشته‌ام بدون عنوان.

او به ارتباط مخاطب با آثار تاکید کرد و افزود:  اثر هنری من تنها تصویر نصب شده روی دیوار نیست  بلکه ارتباطی است که اثر با مخاطب برقرار می‌کند. در واقع اثر هنری این نمایشگاه زمانی کامل می‌شود که مخاطب بتواند از اثر برداشت داشته باشد.

این نمایشگاه تا اول تیر از ساعت 17 تا 21 آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز