خبرگزاری کار ایران

مشکلات ارزی، گالری مژده را نصفه‌نیمه راهی آرت‌فر تفلیس کرد

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۷۴۰

مدیر گالری مژده گفت: امیدوارم روزی برسد که دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر هماهنگی بیشتری داشته باشند تا شاهد این‌گونه مشکلات نباشیم زیرا این عدم هماهنگی‌ها و مشکلات به وجود آمده سبب خسارت‌های بسیاری به وجهه بین‌المللی هنر ایران می‌شود.

به گزارش ایلنا، مژده طباطبایی (مدیر گالری مژده) گفت: قرار بود با دو غرفه عکس و پرفورمنس در آرت‌فر تفلیس حضور یابیم که به جهت مشکلات به وجود آمده ارزی فقط با یک غرفه آن هم با هزینه شخصی حضور یافتیم. در این مسیر معاونت هنری ارشاد برای تخصیص ارز دولتی کمک بسیاری به ما کرد اما به جهت عدم هماهنگی در سیستم بانکی این امکان فراهم نشد.

او درباره حضور ایران در آرت فر گرجستان TAF گفت: این برنامه نخستین آرت فر بین‌المللی تفلیس بود که هنرمندان بسیاری از گرجستان و کشورهای شاخصی چون فرانسه، لهستان، روسیه، ترکیه، بلژیک، اتریش و ... در آن حضور داشتند.

او افزود: در این آرت فر امکان حضور گالری ها از سراسر دنیا فراهم بود یک سالن ویژه آثار تجسمی و  سالنی دیگر به پرفورمنس و ویدئوآرت اختصاص داده شده بود که پروپوزال گالری مژده در هر دو بخش پذیرفته شد اما به طبع برای دریافت غرفه‌ها باید اجاره بسیار بالا و هزینه حمل و نقل آثار و... پرداخت می‌شد.

مدیر گالری مژده درباره حضور در این آرت فر گفت: بر مبنای مکاتباتی که با این آرت فر داشتیم، علاوه بر پرفورمنسی که معرفی کردیم، غرفه‌ای را نیز برای آثار هنرمندان تجسمی کشورمان مد نظر داشتیم تا بتوانیم به نمایش گروهی آثار هنرمندان برجسته عکاس بپردازیم. در این غرفه بنا بود که آثاری از آرمان استپانیان، بابک کاظمی، شادی قدیریان، سیامک زمردی، اشکان زمردی، امید محکمی، سروش میلانی زاده، مریم قهرمانی زاده، بابک حقی و علی شکری به نمایش گذاشته شود.

او اضافه کرد: بیست و یک اثر برای نمایش در این غرفه مد نظر قرار گرفت که بر اساس آن بین یک تا سه اثر از هر هنرمند به نمایش گذاشته می‌شد اما متأسفانه به دلیل بروز مشکلات ارزی و عدم تامین ارز دولتی این تصمیم به مرحله اجرا نرسید.

مدیر گالری مژده توضیح داد: با توجه به شرایطی که به یک‌باره در بازار ارز ایجاد شد، به درخواست گالری مژده، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای سیدمجتبی حسینی نامه‌ای را به ما دادند که طبق مصوبه بانک مرکزی امکان دریافت ارز دولتی جهت حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی فراهم می‌شد. با این وجود، ما موفق به دریافت این ارز نشدیم. زیرا به گفته مدیران بانک ملت، مصوبه بانک مرکزی با قوانین و مصوبات بانک آنان همخوانی نداشته و امکان پرداخت ارز به ما وجود نداشت!

مژده طباطبایی افزود: امیدوارم روزی برسد که دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر هماهنگی بیشتری داشته باشند تا شاهد این‌گونه مشکلات نباشیم زیرا این عدم هماهنگی‌ها و مشکلات به وجود آمده سبب خسارت‌های بسیاری به وجهه بین‌المللی هنر ایران می‌شود.

او گفت: به دلیل عدم دریافت ارز دولتی و فقدان عرضه ارز در بازار آزاد نتوانستیم غرفه عکس در تفلیس را برگزار کنیم. اما برای حفظ وجهه هنر ایران و گالری مژده مجبور شدیم با هزینه شخصی پرفورمنس انتخابی‌مان با اجرای نیکزاد عربشاهی را در این رویداد ارائه دهیم که خوشبختانه توانست بازخورد بسیار خوبی نیز به دست آورد و کار ارائه شده مورد استقبال بسیار زیاد مخاطبان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

مدیر گالری مژده تأکید کرد: امیدواریم که بتوانیم آثار عکاسی هنرمندان برجسته کشورمان که برای آرت فر گرجستان آماده شده بود را در فرصتی مناسب در ایران در گالری مژده به نمایش بگذاریم. درپایان لازم می‌بینم از همه کارکنان وزارت ارشاد ازجمله آقایان محمد فقیه، پهلوانی، منصوری و ناصری که برای پیشبرد کارها زحمات بسیاری کشیدند تشکر کنم.

نخستین آرت فر بین‌المللی گرجستان از 17 می مصادف با 27 اردیبهشت ماه در تفلیس آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز