خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران خبر داد:

تنها 30 درصد از ناشران زیر چادرها هستند

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۳۹۲

یحیی دهقانی گفت: سال گذشته 35 درصد از ناشران در فضای مسقف و 65 درصد زیر چادرها جانمایی شده بودند اما امسال با تغییرات ساختاری در مصلی 70 درصد ناشران در فضای مسقف و تنها 30 درصد زیر چادرها جانمایی شدند که یک ویژگی محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری یحیی دهقانی (معاون اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه) در مصلی برگزار شد.

یحیی دهقانی در ابتدای این نشست، ضمن ارائه توضیحانی درمورد کم و کیف چگونگی امور اجرایی پس از بازگشت به مصلی درباره برنامه‌های فرهنگی بخش داخلی و بین‌المللی گفت: امسال ما 1200 ناشر عمومی 100 تا 120 ناشر آموزشی و 35 ناشر کودک داریم. تعداد غرفه‌ها نیز قرار بود 123 غرفه باشد. در بخش بین‌الملل قرار بود 139 غرفه باشد که به دلیل حادثه برای کامیون کتاب‌های 14 ناشر که از استانبول به تهران می‌آمدند و حادثه دیگری برای کتاب‌های دو ناشر که از مرز مشهد به تهران می‌آمدند اما به نمایشگاه نرسیدند، به 123 غرفه کاهش پیدا کرد. با این حال در مجموع ناشران هفت کشور جهان به‌صورت مستقیم و تعداد دیگر نیز به‌صورت نمایندگی در این دوره از نمایشگاه حضور دارند. در بخش ناشران داخلی تنها نمایندگی دو ناشر مجاز است اما در بخش ناشران خارجی کار نمایندگی نامحدود است.

معاون اجرایی نمایشگاه درباره پرداخت تعهد کمیته تبلیغات نیز گفت: مدیر کمیته تبلیغات و بازرگانی خودش پرداخت مبلغ ضمانت را تعهد کرده که بخش عمده‌ای از آن نیز وصول شده است. درواقع تاکنون 75 درصد مبلغ تعهد پرداخت شده است.

دهقانی همچنین درباره آمار بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت:‌ در شش روز اول تغییراتی نسبت به تعداد بازدیدکنندگان سال گذشته داشته‌ایم اما اعداد به هم نزدیک هستند. به‌صورت جزئی‌تر نیز روز اول 35 درصد افزایش بازدیدکننده داشتیم که روزهای دوم و سوم این افزایش کمتر شد تا نهایتا در روزهای چهارم و پنجم کاهش تعداد بازدیدکننده داشته باشیم. میانگین آمار بازدیدها نیز افزایش تعدادهای دو تا سه درصدی را نشان می‌دهد.

او اضافه شدن فضاهای مسقف مصلی را یکی از ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه دانست و یادآور شد: سال گذشته 35 درصد از ناشران در فضای مسقف و 65 درصد زیر چادرها جانمایی شده بودند اما امسال با تغییرات ساختاری در مصلی 70 درصد ناشران در فضای مسقف و تنها 30 درصد زیر چادرها جانمایی شدند که یک ویژگی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز