خبرگزاری کار ایران

مناسب نبودن سالن‌های تئاتر برای معلولان زیر ذره‌بین «شهری برای همه»

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۹۱۶

قسمت یازدهم سریال «شهری برای همه» امشب (۳۰ فروردین) با موضوع مناسب‌سازی ساختمان‌های فرهنگی به‌ویژه سالن‌های تئاتر برای افراد دارای معلولیت روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایلنا، فاطمه صارمی کارگردان این مجموعه مستند درباره قسمت جدید «شهری برای همه» گفت: در این قسمت با حضور رضا زمانی هنرمند دارای معلولیت چند سالن تئاتر مانند تئاتر شهر، سالن ایرانشهر و... مورد بررسی قرار می‌گیرند که هیچ کدام به دلیل عدم ورودی‌های مناسب به این ساختمان‌ها و یا نبود آسانسور و وجود پله و همچنین نبود جایگاه ویژه معلولین در خود سالن‌ها برای افراد دارای معلولیت به هیچ عنوان مناسب نیستند.

وی افزود: این در صورتی است که جامعه معلولین بخش بزرگی از شهروندان را تشکیل می‌دهند و می‌توانند با مشارکت خود چه در جایگاه هنرمند و چه در جایگاه تماشاگر از لحاظ اقتصادی کمک شایانی به مراکز فرهنگی و به‌ویژه تئاتر بکنند. اما متاسفانه سالن‌های دولتی تئاتر و سالن‌های خصوصی که به تازگی ساخته شده‌اند به دلیل درنظر نگرفتن این قشر از جامعه خود را از حضور این سرمایه‌های مملکت محروم ساخته‌اند و این در صورتی است که حقوق شهروندی و میزان مشارکت افراد از هر قشر و با هر محدودیتی ارتباط مستقیم با توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی یک جامعه دارد.

مستند «شهری برای همه» پنجشنبه‌ها به نویسندگی و کارگردانی فاطمه صارمی و تهیه‌کنندگی وحید مهدی‌زاده روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

این مجموعه مستند در ۱۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای با مشارکت دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور و شبکه مستند سیما تولید شده و به بررسی مشکلات و معضلات بافت شهری، ساختمان‌ها و فضاهای عمومی، سیستم حمل‌ونقل و شبکه پیاده شهری می‌پردازد.

از عوامل این مجموعه مستند می‌توان به تصویربرداران ایران: مصطفی فریدونی، عباس عباسی، تصویربرداران کشورهای خارجی: علی بشارت، علیرضا صارمی، تدوینگران: حامد مسعودی، حمیدرضا مسعودی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: علی باروتی، گوینده: سینا ییلاق‌بیگی، عکاس: احسان نقابت و مدیر تولید: فرشته جوادی اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز