خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

رفتار متناقض شورای شهر برای ساخت موزه ایران درودی/شورا به نگرانی‌ها و بیماری‌ هنرمند اهمیت نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۸۳۴

عضو شورای شهر با اشاره به بی‌نتیجه ماندن حق بهره‌برداری از قطعه زمین درنظر گرفته شده برای موزه ایران درودی گفت: شورا به درستی هدایت نمی‌شود. اگر بخواهیم اینطور حرکت کنیم همه رفتارهای ما ضدونقیض شده و نتیجه‌ای نمی‌گیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته لایحه شهرداری تهران درباره مجوز واگذاری حق بهره‌برداری از قطعه زمین در محدوده منطقه شش شهرداری تهران به منظور احداث موزه آثار نقاشی خانم ایران درودی در دستور کار شورای شهر تهران قرار گرفت اما پس از کمی بحث درباره این موضوع، احداث این موزه در کمال ناباوری از دستور کار شورا خارج شد.

حسن خلیل‌آبادی (عضو شورای شهر تهران) در واکنش به از دستور کار خارج شدن این لایحه، جلسه شورای شهر را ترک کرد و در ادامه در توئیتر خود، این اقدام اعضای شورای شهر در جلسه دیروز را ناشی از رفتارهای متناقض اعضای شورا خواند.

عضو شورای شهر در تشریح محتوای این لایحه به خبرنگار ایلنا گفت:‌ براساس این لایحه قرار بود زمینی که در زمان مدیریت قبلی در اختیار خانم ایران درودی قرار گرفته بود به ایشان بازگردانده شود تا بتواند موزه‌ای از آثار خود در آنجا احداث کند. این موزه که شامل آثار بسیار فاخر و گرانقیمت ایشان است، قرار بود با هزینه شخصی خودِ ایشان ساخته شود اما در فرآیند قانونی با مشکل برخورد کرده و قرار شد دوباره در شورا تصویب شود.

وی ادامه داد: خانم درودی خانه‌ خود را در فرانسه فروخته و سرمایه‌اش را به ایران آورده تا در اینجا این موزه را بسازد. باید کمی انصاف هم داشته باشیم. ایشان بیمار هستند و حاصل عمرش را به کشور خودش آورده تا اینجا موزه بسازد. آثار ایشان هرکدام چندین میلیارد ارزش دارند و ایشان همه آثارش را به ملت ایران بخشیدند. هرچند دو قطعه تابلوی ایشان به کل زمین موردنظر می‌ارزد، اما ما نمی‌توانیم در این خصوص کاری کنیم و آقایان این را هضم نمی‌کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی با تاکید بر اینکه این لایحه که توسط آقای نجفی به شورا فرستاده شده بود، توسط هیات رئیسه و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا بررسی شده بود، گفت: این لایحه مدتی است که در دستور کار جلسه شورا قرار داشت و قرار بود هیات رئیسه؛ کمیسیون مشترکی برگزار کرده و لایحه را بررسی کنند که حال به هر دلیلی که من از آن اطلاع ندارم، این کمیسیون مشترک تشکیل نشد اما درنهایت وقتی لایحه به هیات رئیسه رفت، قرار بود با نظر مساعد اعضای شورا تصویب شود.

خلیل‌آبادی با تاکید بر اینکه بررسی‌ها انجام شده بود، ادامه داد: با این حال در وسط جلسه، اعضا پیشنهاد خارج شدن از دستور را می‌دهند که این کار باعث وهن شورای شهر است. انگار که شورا به درستی هدایت نمی‌شود. اگر بخواهیم اینطور حرکت کنیم همه رفتارهای ما ضد و نقیض شده و باعث می‌شود نتیجه‌ای نداشته باشد. لذا من باتوجه به رفتار اعضا و به احترام شئونات، شورا از این جلسه خارج شده و مجبور شدم صحن را ترک کنم.

خلیل‌آبادی، ایراد را به نحوه اداره جلسات و رفتار برخی از اعضا وارد دانسته و گفت: بعضی از دوستان در صحن تصمیم گرفته و تصمیم‌سازی می‌کنند درحالیکه فرآیند کار شورا به این صورت است که بررسی‌ها پیش از این براساس نظرات کارشناسی در کمیسیون‌ها گرفته شده و صحن بیشتر جنبه تاکید دارد. نمی‌شود یک‌باره در صحن یک ایراد گرفته و مساله‌ای را که سال‌ها مایه گرفتاری یک نفر شده، بعد از این همه بررسی، از دستور کار خارج کرد.

وی دلیل از دستور خارج شدن را اظهارات امینی عضو کمیسیون مشترک حقوقی و نظارت خوانده و تصریح کرد: اولا اصلا نمی‌دانم که چرا باید این کمیسیون مشترک نظر دهد، چراکه لایحه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و هیات رئیسه بررسی شده. وقتی که شهرداری لایحه را فرستاده و کار حقوقی‌اش را انجام داده، چرا باید به این کمیسیون هم برود. این لایحه، امری شفاف و انسانی بوده و کمک به توسعه هنر است و منافع شخصی دربرندارد.

این عضو شورای شهر با اظهار تاسف نسبت به از دستور کار خارج شدن لایحه افزود: متاسفانه باوجود اینکه این لایحه از سوی شهرداری پیشنهاد شده بود اما هیچکس از شهرداری برای دفاع از لایحه حاضر نشد و من نباید به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی از آن دفاع می‌کردم. من حتی می‌خواستم از پشت تریبون سرجای خود برگردم اما اجازه ندادند.

ایران درودی، نقاش ایرانی متولد سال 1315 است که آثار او در 200 نمایشگاه گروهی در کشورهای ایران، فرانسه، سوئیس، ژاپن، بلژیک، آمریکا، استرالیا، کانادا، آلمان و امارات در معرض دید عموم قرار گرفته است. او پیش از این بارها بیان کرده در 81 سالگی دیگر توان جسمی جوابگویی این همه انتظار و نگرانی و تحمل این همه دلهره را ندارد  و اظهار امیدواری کرده که این موزه را در زمان حیاتش افتتاح کرده و به ملت ایران هدیه کند.

رفتار متناقض شورای شهر برای ساخت موزه ایران درودی/شورا به نگرانی‌ها و بیماری‌ هنرمند اهمیت نمی‌دهد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز