خبرگزاری کار ایران

هنرمندان «بحران» زیر یک سقف جمع می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۴۰۲

با برگزاری نمایشگاه گروهی بحران پرونده‌ی نمایشگاهی سال ۹۶ گالری «ساربان» بسته می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه «بحران» شامل نقاشی‌های 10 هنرمند جمعه، 27 بهمن ماه افتتاح می‌شود و سعید رفیعی منفرد کیویتور آن است.

امین باقری، علیرضا جدی، امید حلاج، سعید رفیعی منفرد، امیرحسین زنجانی، امیر سقراطی، کیومرث کیاست، احمد مرشدلو، معصومه مظفری و نزار موسوی‌نیا هنرمندانی هستند که آثارشان به مدت 10 روز در تهران به نمایش درخواهد آمد.

رفیعی‌منفرد در بخشی از استیتمنت نمایشگاه «بحران» نوشته است: برای تعدادی از هنرمندان که طی سه دهه‌ی اخیر به عرصه‌ی حرفه‌ای هنر ایران وارد شده‌اند، مدرنیسم ایرانی که بیشتر به تجربه‌های شکل‌گرایانه بسنده می‌کرد و توانایی درک همه جانبه‌ی شاخصه‌های تفکر مدرن را نداشت، کافی نبود. از این رو، نسلی از هنرمندان ظهور کرد که دست به خلق آثاری با ارجاع به مفاهیم انسانی زدند و به پیامد همه‌ی بحران‌های هویتی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که یکی بعد از دیگری پیش آمدند، آثار این هنرمندان نیز لحنی جدی به خود گرفت. آثاری که نه رویکرد صرفاً مدرنیستی را در خلق اثر هنری می‌پسندید، نه جهانِ گل و بلبلِ هنرمندان اورینتال می‌توانست مسائل‌اش را بیان کند و نه در پی تبدیل شدن به سوپراستار خاورمیانه‌ای بود. شاید «هنر بحران» تا حد زیادی بیانگر فضای ذهنی و کاری این طیف از هنرمندان عمدتاً مستقل باشد. این هنرمندان علی‌رغم تنوع ریخت‌شناسی آثارشان، دارای چند وجه مشترک هستند؛ همه‌ی آن‌ها دغدغه‌ی انسانی دارند، به لحاظ توانمندی تکنیکی، کاربلد و قوی هستند و فضای غالب آثارشان جدی و بعضاً تلخ است.

آنچه در این نمایشگاه گردآمده، تلاشی است برای نمایش وجهی از هنر ایران که خواسته یا ناخواسته کمتر دیده شده و فراهم آوردن فضایی برای دیده شدن آثار هنرمندانی است که شرایط بحرانی انسان معاصر در آثارشان قابل مشاهده است. بی‌شک این تمام ماجرا نیست، اما امیدمان بر آن است که فضای کوچکی را برای گفتمان‌های جدی‌تر و دیده‌ شدن آثار به اصطلاح تلخ باز کند.

نمایشگاه «بحران» تا هفتم اسفندماه 1396 در گالری «ساربان» به نشانی خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش خیابان شهید یوسفی، پلاک 130 هر روز به جز سه شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه مندان به هنر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز