خبرگزاری کار ایران

افتتاحِ «رساله‌ای در باب شکوه نادانی»

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۳۰۱

تابلو نقاشی سعید معیری‌زاده با عنوان «رساله‌ای در باب شکوه نادانی» با تکنیک اکریلیک روی دیوار می‌رود.

به گزارش ایلنا، فواد نجم‌الدین – کیوریتور(نمایشگاه گردان) این نمایشگاه – که آثار سال ۱۳۹۶ این هنرمند را برای نمایش انتخاب کرده است، در بیانیه «رساله‌ای در باب شکوه نادانی» آورده است: «فهم اینکه چگونه سنت‌های تصویری فرهنگ ایرانی در تناظر با تاریخ و نظام سلطه درهم آمیخته و به نحوی راه آشکارگی شکاف‌ها و گسست‌های اجتماعی را گرفته و کشف سازو کار این ساختار بصری، همان جذبه‌ای است که جهان هنر را چنین مرموز ساخته است.

گذار از این سنت و دست یافتن به جهان بصری‌ای که هم افشاگر این شکاف باشد و هم سخن دل و دست انسان بومی، چالشی بس دشوار و هدف نهایی سعید معیری‌زاده است.

نمایشگاه حاضر، حاصل جست‌وجوی هنرمندی پرورش یافته در جهان تصویری و سپهر هنر ایران است، که کوشیده به جهان بصری نوینی پای بگذارد، تا قالب‌های بیانی را در هم بشکند و پیوند نامیمون نظام سلطه با جهل و نادانی را چه در صورت‌های شکوهمند اسطوره ای و آسمانی، چه در قالب‌های سخت افزاری و تاریخی یا الگوهای نوین مصرف، به چالش بکشد».

سعید معیری‌زاده در سال ۱۳۴۲ در تهران زاده شد و بعد از سال‌ها فعالیت در حوزه خوشنویسی و نقاشی سنتی ایرانی به تسلط کامل رسید؛ اما سپس راه خود را برگرفت و به جست‌وجوی مسیری اصیل و البته شخصی‌تر در بیان تصویری روی آورد. بیش از ۲۰ سال است که معیری زاده به نقاشی حرفه‌ای مشغول است و در کنار آن به آموزش نقاشی هم در دانشگاه و هم به صورت آزاد پرداخته است.

او  از سال ۱۳۷۹ تا کنون حدود ۱۱ نمایشگاه انفرادی برگزار کرده و در بیش از هشت نمایشگاه گروهی نیز حضور داشته است.

«رساله‌ای در باب شکوه نادانی» ششم بهمن افتتاح و تا ۱۶ بهمن ماه در «ساربان» برپا خواهد بود. این گالری به جز سه شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی،نبش خیابان شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز