خبرگزاری کار ایران

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد؛

ضرورت توجه به ابعاد بین‌المللی اربعین حسینی

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۲۰۲

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سومین جلسه کارگروه فرهنگی اربعین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت توجه به ابعاد بین‌المللی این رویداد دینی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سومین جلسه کارگروه فرهنگی اربعین با حضور محسن جوادی؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، داریوش رضوانی؛ دبیرکارگروه فرهنگی اربعین و اعضای شورا روز یکشنبه (۳ دیماه) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محسن جوادی در این جلسه با اشاره به اهمیت و رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با موضوع اربعین گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به رسالت فرهنگی خود باید به تبیین مضامین و موضوعات در این حوزه بپردازد و مواجهه ما با این موضوع نیز باید فرهنگی باشد.

وی افزود: آسیب‌شناسی این موضوع از دیگر اقداماتی است که باید به آن توجه شود. همچنین در حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‎‌ها باید تصدی‌گری نداشته باشیم و به حمایت از ایده‌ها و برنامه‌های مردمی بپردازیم و عرصه را برای حضور نهادهای مدنی در این حوزه باز کنیم.

محسن جوادی توجه به ابعاد بین‌المللی اربعین حسینی گفت: نباید صرفا به حضور در رویداد اربعین اکتفا کنیم و با توجه به حضور ملیت‌های مختلف در اربعین حسینی، می‌‎توانیم زمینه را برای گفت‌گوهای فرهنگی و گسترش تعاملات فراهم کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با مشورت با دوستانی که در این کارگروه حضور دارند بتوانیم برنامه‌های خوبی را برای آینده مشخص کنیم.

در ادامه این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، نماینده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، نماینده معاونت هنری، نماینده معاونت عترت و قرآن، نماینده معاونت مطبوعاتی و نماینده دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در اربعین امسال ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز