خبرگزاری کار ایران

دومین حراج تخصصی خط و خوشنویسی

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۶۰۷

دومین حراج تخصصی خط و خوشنویسی باران ۲۸ آذر افتتاح می‌شود و روز یکم دی آثار چکش می‌خورند.

به گزارش ایلنا، محبوبه کاظمی دولابی طراح و کارآفرین گردشگری هنری هدف از برگزاری این حراج را توسعه و ترویج هنر ایرانی اسلامی در سطح ملی و بین المللی عنوان کرد.

دولابی گفت: دومین دورهٔ حراج باران با تمرکز بر والا‌ترین هنر ایرانی و اسلامی (خط و خوشنویسی از سنت تا مدرن و از قدیم تا معاصر) در سال «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» گام مهمی در جهت سیاست‌های فرهنگی و توسعه گردشگری هنری است.

کارآفرین گردشگری کشور افزود: این مقوله نقش به سزایی در افزایش تولید محصولات فرهنگی و ارائه خدمات و افزایش اشتغال در مقاصد و بین هنرمندان دارد.

دولابی گفت: آثار ارائه شده در این حراجی در جلسات متعدد و پس از بررسی‌های موشکافانه، به تأیید کمیته کار‌شناسی متشکل از استادان و کار‌شناسان برجسته حوزه خط و خوشنویسی کشور رسیده است.

آثار ارائه شده در دومین حراج خوشنویسی خط و خوشنویسی علاوه بر گستره تاریخی متنوع شامل خطوط کوفی، نسخ، ثلث، نستعلیق، شکسته نستعلیق، خط نقاشی و رنگی نویسی است.

قدیمی‌ترین اثر ارائه شده در این مجموعه خط کوفی با قدمت بیش از هزار سال است.

بازدید از آثار ارائه شده در دومین حراج تخصصی خط و خوشنویسی در ۲۹ و ۳۰ آذر برای عموم علاقه‌مندان در مجتمع سام سن‌تر تهران آزاد است.

نخستین حراج تخصصی خط و خوشنویسی مهر پارسال برگزار و یک قطعه از می‌رعماد خوشنویس مشهور دوره صفوی رکورد دار تاریخ این رویداد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز