خبرگزاری کار ایران

پایان داوری آثار ارسالی به سومین دوره جشنوارۀ دهخدا

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۳۴۸

داوری آثار ارسالی به سومین دوره جشنوارۀ دهخدا به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، دبیرخانۀ سومین دورۀ جشنوارۀ نشان دهخدا که توسط انتشارات علمی و فرهنگی برگزار می شود، اعلام کرد داوری آثار ارسالی به پایان رسیده است.

 این آثار که درحوزه‌های تاریخ و جغرافیا، باستان‌شناسی، حقوق، مطالعات زبان‌شناسی، ادبیات، علوم اجتماعی و ارتباطات، علوم اقتصادی، مدیریت و حسابداری، علوم تربیتی، روانشناسی، علوم رفتاری، تربیت بدنی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای، فقه، اصول، علوم قران و حدیث، فلسفه و کلام، اخلاق، ادیان، عرفان، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی و کتابداری، مطالعات انقلاب اسلامی، مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی نگاشته شده‌اند، طی سه مرحله، به وسیلۀ اساتید صاحب نام هر رشته بررسی و داوری شده‌اند.

در این دوره از جشنواره، ۳۱هزار و ۷۹۵ عنوان کتاب احصا شد که همگی با عنوان علوم انسانی و در سال ۱۳۹۵ منتشر شده بود. از این میزان بیشترین عناوین منتشر شده با موضوع ادبیات، علوم اجتماعی، رمان، دین و تاریخ و جغرافیا بود. همچنین حوزه هنر نیز دارای کمترین میزان آثار تالیفی در این زمینه بود. از مجموع این آثار و در ۱۸ بخش در نظر گرفته شده برای این جشنواره، در نهایت ۲۳۴ اثر داوری شد.

از این تعداد اثر حوزه‌های علوم اجتماعی، ارتباطات، علوم قرآنی، اصول و الهیات، اقتصاد و مدیریت، حسابداری، تاریخ، زبان فارسی و فلسفه بیشترین میزان را دارا بودند.

جشنوارۀ دهخدا به منظور بررسی آثار اعضای هئیت های علمی دانشگاه‌های سراسر کشور در حوزۀ علوم انسانی توسط انتشارات علمی و فرهنگی و با مشارکت وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم، تحقیقات و فن‌آوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز