خبرگزاری کار ایران

حمید بهرامی با «قهرمانان منطقه‌ی کم‌عمق»‌اش به تهران آمد؛

دنبالِ رویایِ آمریکایی در کارت پستال‌های شیک نباشید

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۵۶۹

نمایشگاه «قهرمانان منطقه‌ی کم‌عمقِ» حمید بهرامی روز جمعه 12 آبانماه در گالری هما افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه تا 30 آبان‌ ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایشگاه «قهرمانان منطقه‌ی کم‌عمقِ» حمید بهرامی روز جمعه 12 آبانماه در گالری هما افتتاح خواهد شد.

هنگامه معمری (صاحب گالری هما) دراین‌باره گفت: حمید بهرامی، طراح مفهومیِ «تِرنِر استودیو» در آتلانتای آمریکا است. او از معدود هنرمندان ایرانی است که در حوزه‌ی کُمیک فعالیت می‌کند. کارهای او نمونه‌های کم‌مانندی در این زمینه در هنر ایران محسوب می‌شود. آثار این نمایشگاه کمیک نیستند اما با استفاده از مدیوم کُمیک ساخته شده‌اند و در همه‌ی آن‌ها اشاره‌هایی به تاریخچه‌ی کُمیک‌آرت دیده می‌شود.

وی با اشاره به عنوان این نمایشگاه گفت: عنوان این نمایشگاه، «قهرمانان منطقه‌ی کم‌عمق» است. در این سری از کارها، از کارکتر‌های غلامرضا تختی تا بَتمن و سوپرمن دیده می‌شود. هم‌‌چنین اشاره به منطقه‌ی کم‌عمق، به موقعیت هنرمند به عنوان یک مهاجرت نظر دارد که با یک فرهنگ چندگانه زندگی می‌کند. او به مسائل خودش به عنوان یک مهاجر و یک خاورمیانه‌ای در وضعیت جهانی‌اش اشاره دارد. در نمایشگاه قبلی بهرامی نیز تقریباً همین کارها دیده می‌شد، ولی این‌بار مجموعه‌ای کامل‌تر ارائه می‌شود. این آثار بین سال‌های 2016 تا 2017 کار شده‌اند.

صاحب گالری هما، درباره‌ی تعداد و ابعاد کارها گفت: 7 کار بزرگ در کنار 20 کار کوچک ارائه خواهد شد. کارهای بزرگ‌ 150 در 150، و کارهای کوچک‌ هم در قطع A3 هستند.

معمری هم‌چنین به حضور کوتاه‌مدت حمید بهرامی در ایران و هم‌چنین در روز افتتاحیه نمایشگاه اشاره کرد.

دنبالِ رویایِ آمریکایی در کارت پستال‌های شیک نباشید

حمید بهرامی سال 1351 در خرمشهر به دنیا آمد؛ در سال‌هایی که به قول خودش شبیه رؤیا بود و عرب، لر، عجم، سنی و شیعه در عراق، ایران و کویت هم‌چون برادر در کنار هم زندگی می‌کردند. 29 شهریور 59 وقتی اولین گلوله‌ها به خرمشهر اصابت کرد تصور این بود که جنگ چند هفته بیشتر طول نخواهد کشید. بنابراین 31 شهریور خانواده‌اش برای این چند هفته‌ی موقت، به خانه اقوام در ماه‌شهر می‌روند ولی جنگ برخلاف تصور از چند ماه می‌گذرد و این سفر کوتاه به مهاجرت بی‌پایان می‌انجامد.

بهرامی از سال 88 تا به امروز در آتلانتا ساکن است و در سِمَتِ طراح مفهومی در استودیو «تِرنِر» فعالیت دارد. پروژه‌های بردمن و باکس‌های تبلیغاتی برای کمپانی‌های کارتون نت ورک، بومرنگ، ریبوک، آدیداس، کوکاکولا و... ازجمله کارهای این چند سال اخیر بهرامی بوده است. او همچنین با کارگردانانی مانند آدام فیوکس، ولا تورس، بلین کن و جو پری همکاری داشته است.

حمید بهرامی پیشتر درباره‌ی رؤیای آمریکا گفته بود: آمریکا خیلی شبیه آن چیزی که از رؤیای آمریکایی سراغ داریم، نیست. پشت این همه کاراکتر جذاب، فروش حداکثری محصولات مصرفی پنهان شده. قهرمان خلق می‌شود تا صنایع غذایی همان جنس پیشین را در بسته‌بندی متفاوت به مشتری بفروشند. زندگی آمریکایی ربطی به تصاویر وارگاس یا راکول ندارند! یا سربازهای واقعی شبیه فیلم‌های هالیوودی نیستند! تصاویر واقعی زندگی در ایالت‌های مرکزی آمریکایی شبیه کارت پستال‌های شیک از زندگی روستایی نیست، من سعی می‌کنم تجربه خودم را از آمریکا نشان دهم.

نمایشگاه «قهرمانان منطقه‌ی کم‌عمق» روز جمعه 12 آبان 1396 از ساعت 16 گشایش می‌یابد و تا 30 آبان‌ماه ادامه دارد. گالری 18 ، 26 و 28 آبان ماه تعطیل است.

دنبالِ رویایِ آمریکایی در کارت پستال‌های شیک نباشید

دنبالِ رویایِ آمریکایی در کارت پستال‌های شیک نباشید

 

دنبالِ رویایِ آمریکایی در کارت پستال‌های شیک نباشید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز