خبرگزاری کار ایران

حسین علیشاپور:

وحدت رویه در ادارات زیرمجموعه ارشاد وجود ندارد/مجوز تبلیغات محیطی به گروه پاپ می‌دهند به کنسرت ایرانی نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۲۲۶

درحالیکه برگزارکنندگان کنسرت‌ها طبق قانون اجازه تبلیغات محیطی در شهرها را دارند اما این اجازه در برخی شهرها به اجراهایی که هیچ مشکل قانونی ندارند، داده نمی‌شود. به گفته حسین علیشاپور؛ اداره ارشاد اراک چنین رویه‌ای در قبال کنسرت ایرانی گروه آوای کهن درپیش گرفته‌است.

حسین علیشاپور (خواننده گروه آوای کهن) که قرار است جمعه 6 مرداد کنسرتی را به یاد محمدرضا لطفی در اراک برگزار کند در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: زمانی که خانم رحمتی سرپرست و کنسرت‌گذار این برنامه برای دریافت مجوز اجرا در اراک اقدام کرد آقای وحید زندیه وکیلی (سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اراک) به ایشان گفته که تبلیغات محیطی در این شهر ممنوع است و هیچ بنر و پوستری از این کنسرت نباید در سطح شهر نصب شود.

این خواننده در ادامه افزود: برای من سئوال است وقتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شعر و موسیقی و پوستر یک کنسرت مجوز می‌دهد چه ماجرایی در میان است که چنین رفتارهایی مثلا در اراک اتفاق می‌افتد اما در تهران نه؟ چرا با موسیقی ایرانی که به خاطر رفتار سلیقه‌ای بسیاری از مسئولان؛ موسیقی شکست خورده‌ای محسوب می‌شود، چنین رفتارهایی صورت می‌گیرد؟ متاسفانه ما با چنین رفتارهایی در شهرستان‌ها آشنا هستیم.

وی همچنین عنوان کرد: البته نکته عجیب این است که اجازه تبلیغات محیطی و نصب پوستر و بنرهای کنسرت سامان جلیلی (خواننده موسیقی پاپ) در اراک داده شده است اما به گروه ما اجازه کار داده نشده است. این رفتار اداره ارشاد اراک برای ما که کنسرت موسیقی سنتی را به یاد محمدرضا لطفی برگزار می‌کنیم، بسیار عجیب است.

علیشاپور گفت: دو مسئله عجیب اینجا وجود دارد؛ اول اینکه چطور می‌شود اجازه تبلیغات محیطی کنسرت که در تهران و همه شهرها طبق قانون صادر می‌شود، شامل حال برخی شهرها نمی‌شود؟ مگر وحدت رویه در ادارات زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود ندارد که اینگونه عمل می‌شود؟

وی در ادامه افزود: نکته دیگر اینکه چطور به گروه‌های موسیقی سنتی مانند "آوای کهن" طبق گفته سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اراک اجازه تبلیغات محیطی داده نمی‌شود اما به گروه کنسرت پاپ این اجازه داده می‌شود؟ این رفتار دوگانه چگونه اتفاق می‌افتد؟!

این خواننده همچنین افزود: نکته جالب اینکه وقتی سرپرست گروه ما به اداره ارشاد اراک مراجعه کرده و درباره تبلیغات محیطی کنسرت سامان جلیلی سئوال کرده است؛ سرپرست این اداره به ایشان گفته" خب آنها پیگیری کرده‌اند تا به نتیجه رسیده‌اند." این واقعا از آن اتفاقات عجیبی است که شاهد آن هستیم. سرپرست ارشاد اراک خودش می‌گوید هیچ اجازه تبلیغات محیطی ندارید و بعد می‌گوید گروه دیگری پیگیری کرده‌اند و این اتفاق افتاده است. البته ما بسیار خوشحال هستیم که قانون در مورد گروه سامان جلیلی رعایت شده اما مگر می‌شود با قانون سلیقه‌ای رفتار کرد؟

وی عنوان کرد: ما واقعا این انتظار را از دولت و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم که فهرستی منتشر کنند تا ما موزیسین‌ها بدانیم از نظر این وزارتخانه چه کارهایی را می‌توانیم انجام بدهیم و چه کارهایی را نمی‌توانیم انجام بدهیم و حداقل در ادارات زیرمجموعه وزارت ارشاد به صورت یکسان به قانون عمل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز