خبرگزاری کار ایران

آلبوم "آن سیاه افسون‌کار" رونمایی نشد؛

بدعت جدید در موسیقی، مراسم‌های رونمایی باید مجوز بگیرند

آلبوم "آن سیاه افسون‌کار" اثر مشترک حسین علیشاپور و نگار خارکن قرار بود روز جمعه (25 دی‌ماه) در فروشگاه فرهنگ ولیعصر رونمایی شود اما نیروی انتظامی در جریان این مراسم مانع از حضور برگزارکنندگان در مراسم شده و دلیل آن را نداشتن مجوز برای مراسم رونمایی عنوان کرد.

حسین علیشاپور در گفت‌وگو با خبرگارایلنا؛ با تایید این مطلب گفت: آلبوم "آن سیاه افسون‌کار" مجوزهای لازم را از وزارت ارشاد گرفته و قرار بود روز جمعه مراسم رونمایی آن برگزار شود اما یک روز قبل به خانم خارکن اعلام می‌کنند این برنامه نباید برگزار شود و شما باید به اماکن نیروی انتظامی مراجعه کنید.

وی ادامه داد: ایشان روز جمعه به اداره اماکن مراجعه می‌کنند هرچند به دلیل جمعه بودن؛ اداره اماکن تعطیل بوده اما به ایشان اعلام می‌شود مراسم نباید امروز برگزار شود درغیر این صورت فروشگاه پلمپ می‌شود. لذا ما به میهمانانی که دعوت کرده بودیم اطلاع دادیم مراسم رونمایی برگزار نمی‌شود. متعاقب آن؛ عصر همان روز برای عذرخواهی از کسانی که خودشان را به مراسم رسانده بودند؛ حاضر شدیم و اعلام کردیم امروز برنامه برگزار نمی‌شود.

علیشاپور ادامه داد: همزمان با حضور ما در جلوی فروشگاه؛ چند مامور نیروی انتظامی حضور یافتند و تاکید کردند باید دربِ این فروشگاه بین ساعت ۱۶ تا ۱۸ و همان ساعتی که قرار بود مراسم رونمایی برگزار شود؛ بسته باشد. آنها اقدام به متفرق کردن مردم و افرادی که در جلوی فروشگاه ایستاده بودند؛ کردند.

وی با اشاره به اینکه گرفتن مجوز برای مراسم رونمایی آلبوم یک بدعت جدید در موسیقی است؛ گفت: درست ۳ ماه پیش یکی دیگر از آلبوم‌های من به نام «به‌نام تو» در شهرکتاب فرشته رونمایی شد اما به هیچ عنوان در آن زمان؛ بحث مجوز گرفتن برای مراسم رونمایی مطرح نبود.

علیشاپور افزود: مسئله را با نوربخش (رئیس خانه موسیقی) مطرح کردم و ایشان نیز بعد از گفت‌وگو با مسئولان نیروی انتظامی با تعجب به من اعلام کردند که نیروی انتظامی تاکید دارد در دوره مدیریت ارجمند در دفتر موسیقی توافقی بین آن‌ها و نیروی انتظامی انجام شده که باید آلبوم‌های رونمایی مجوز بگیرند.

وی ادامه داد: آقای فرزاد طالبی (سرپرست دفتر موسیقی) نیز در جریان مسئله قرار گرفته و اعلام کرده باید برای مراسم‌های رونمایی مجوزی جداگانه‌ای گرفته شود. مشخص نیست ایشان طرفِ موسیقی‌دانان هستند یا حامیِ دیگر نهادها؟ این امر باعث تاسف است.

علیشاپور افزود: در مراسم‌های رونمایی از هیچگونه ساز یا برنامه زنده موسیقی استفاده نمی‌شود و این مراسم؛ بیشتر فقط یک مهمانی با هدف معرفی یک محصول جدید است که برای همان نیز باید حتما مجوز دریافت کنیم.

کد خبر : ۳۳۸۷۱۳