خبرگزاری کار ایران

فرزاد طالبی مطرح کرد:

اماکن برای مجوز رونمایی‌ها وجهی دریافت نمی‌کند

سرپرست دفتر موسیقی می‌گوید: اقدام برای دریافت مجوز رونمایی کمتر از 3 ساعت زمان می‌برد و صرفا برای آگاه کردن اماکن از مراسم است. اماکن نیز برای رونمایی‌ها هیچ وجهی دریافت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ آلبوم "آن سیاه افسون‌کار" اثر مشترک حسین علیشاپور و نگار خارکن قرار بود روز جمعه (25 دی‌ماه) در فروشگاه فرهنگ ولیعصر رونمایی شود اما نیروی انتظامی با حضور در محل؛ مانع از حضور برگزارکنندگان در مراسم شده و دلیل آن را نداشتن مجوز برای مراسم رونمایی عنوان کرده است.

حسین علیشاپور با انتقاد از این شرایط گفته: فرزاد طالبی (سرپرست دفتر موسیقی) نیز در جریان مسئله قرار گرفته و اعلام کرده باید برای مراسم‌های رونمایی مجوزی جداگانه‌ای گرفته شود. مشخص نیست ایشان طرفِ موسیقی‌دانان هستند یا حامیِ دیگر نهادها؟ این امر باعث تاسف است.

اما فرزاد طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره دریافت نامه از دفتر موسیقی برای رونمایی‌ها توضیح داد: این اتفاق جدیدی نیست و در دوره‌های قبل هم هنرمندان برای برگزاری مراسم رونمایی به این دفتر مراجعه می‌کردند و طبیعتا دفتر موسیقی برای آلبومی که مجوز انتشارش را داده؛ نامه رونمایی را صادر می‌کند.

او ادامه داد: رونوشت این نامه هم جهت اطلاع اداره اماکن ارسال می‌گردد و به این ترتیب هماهنگی لازم برقرار می‌شود. لذا هنرمندان می‌توانند چون گذشته به این دفتر مراجعه کنند و این فرآیند ظرف چند ساعت انجام می‌شود.

او در پاسخ به اینکه آیا اخذ وجه توسط اداره اماکن صورت می‌گیرد؛ بیان کرد: قاعدتا این وظیفه ذاتی اداره اماکن است و برای انجام آن وجهی نباید دریافت شود.

کد خبر : ۳۳۸۸۳۴