خبرگزاری کار ایران

در اختتامیه نمایشگاه قرآن کریم مطرح شد؛

حجت الاسلام حشمتی: نمایشگاه قرآن به کمال خود نزدیک شده است

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۰۶۳

مراسم اختتامیه بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور وزیر ارشاد، مدیران و فعالان قرآنی، تعدادی از نمایندگان مجلس، مسئولان غرفه‌ها و خبرنگاران رسانه‌های جمعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی در مراسم پایانی نمایشگاه قرآن اظهار کرد: روز شهادت مولای ما حضرت علی(ع) مراسم پایانی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را برگزار می‌کنیم. ایشان در خطبه ١٧٦ به این نکته اشاره دارند که هیچ غنا و ثروتی قبل از قرآن نیست و هیچ ثروتی بالاتر از قرآن نیست. کسانی که با قرآن انس می‌گیرند به هیچ چیزی نیازمند نخواهند بود. در عین حال هیچ نعمتی بالاتر از عقل نیست و قرآن تماما تعقل است.

رییس بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: باید حل مشکلات‌مان را از قرآن بخواهیم. شفای دردها را از قرآن بخواهیم. این در حالی است که متاسفانه در جامعه قرآنی و جامعه ما، با وجود آن‌که نگاه می‌کنیم و شاهد آن هستیم که احترام خاصی برای قرآن قائل هستیم اما از ظواهر به باطن قرآن رجوع نمی‌کنیم. قرآن را به عنوان کتاب شفا باز نمی‌کنیم و جامعه را به سوی پاکی دعوت نمی‌کنیم در حالی‌که ائمه بر این امر تاکید دارند که جامعه باید به سوی فهم قرآن رهسپار شود.

حشمتی با اشاره به آن‌که بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به ساعات پایانی خود نزدیک می‌شود، اظهار کرد: ربع قرن تجربه و دانش و هزاران ساعت مطالعه و دانش روبه روی ماست. نمایشگاه قرآن به کمال خود نزدیک شده است و شاهد همدلی و هم افزایی بین جامعه هستیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شاهد تعامل بین نهادها و موسسات قرآنی بودیم و کارهای ویژه‌ای در این راستا ارائه شد. درعین حال رضایت بازدیدکنندگان و حاضران در نمایشگاه که خادمان قرآن هستند، نشان از عملکرد خوب نمایشگاه قرآن دارد.

به گفته او، پررنگ شدن حوزه هنر در انتقال مفاهیم قرآن به جامعه از جمله دستآوردهای نمایشگاه قرآن است چنان‌که هنرهای تجسمی از یک سو و انیمیشن و استفاده از زبان قصه برای کودکان از دیگر سو سبب تمایز بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با سایر نمایشگاه ها شد.

حشمتی در ادامه افزود: طی برگزاری بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ٥٠ اثر دیجیتالی، مکتوب، سمعی و بصری و ... رونمایی شد و نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این میان خیلی پررنگ بود و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار سپاس گزار هستم.

رییس بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به برگزاری مراسم تکریم از خادمان قرآن با حضور رییس جمهور گفت: برگزاری مراسم افتتاحیه، مراسم بزرگداشت حضرت خدیجه(س) و مراسم تجلیل از خادمان قرآنی از جمله فعالیت‌هایی بود که نمایشگاه امسال را به اوج فعالیت‌های خود رساند. در این میان از صداوسیما و سایر رسانه‌ها که مارا در پوشش اخبار نمایشگاه یاری رساندند تقدیر می‌کنم.

او خاطرنشان کرد: برای آن‌که مصلای امام خمینی(ره) برای برگزاری نماز عید فطر آماده شود از این رو به کار بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پایان می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز