خبرگزاری کار ایران

سفیر ترکیه:

کتاب‌ها از موشک‌ها قوی‌تر هستند

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۶۷۹

سفیر ترکیه در ایران، شنبه (16 اردیبهشت) با حضور در نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به اینکه کتاب‌ها از موشک‌ها قویتر هستند، گفت: با توجه به اولین سال برگزاری نمایشگاه کتاب در دوران دفاع مقدس ایران که تحت هر شرایطی برگزار شد باید بگویم کتاب‌ها از موشک‌ها قویتر هستند، زیرا موشک‌ها رفتند اما کتاب‌ها باقی ماندند.

به گزارش ایلنا، رضا‌ هاکان تکین؛ سفیر ترکیه در ایران با حضور در نمایشگاه کتاب تهران و در دیدار با صالحی (رئیس سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) با ابراز خرسندی از حضور در نمایشگاه کتاب تهران با بیان این مطلب افزود: ترکیه در ایران مرکز فعالی دارد و برای ارتباط فرهنگی عمیق‌تر امیدوار هستیم بتوانیم شعبه‌ای از بنیاد سعدی را در ترکیه افتتاح کنیم زیرا روابط فرهنگی ترکیه و ایران روابط عمیقی است به همین دلیل نیز زمینه‌های بی‌شماری برای همکاری داریم.

هاکان تکین گفت: فرصت‌های بسیاری برای همکاری‌های عمیق‌تر ترکیه و ایران وجود دارد که یکی از این فرصت‌ها حضور استانبول به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب است. امیدواریم مسئولان فرهنگی ایران هم یکی از شهرهای زیبای تبریز، شیراز، اصفهان، و مشهد را انتخاب کرده و برای مهمان ویژه شدن در نمایشگاه کتاب ترکیه به سفارت ترکیه در تهران معرفی کنند.

وی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب تهران در سطح بسیار بالایی برگزار می‌‌شود و مکان برگزاری آن نیز بسیار زیباست و با گشت و گذار در این مکان بسیار زیبا لذت بردم.

نمایشگاه کتاب در شرایط جنگ نیز تعطیل نشد

رئیس سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به اولین سال برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سفیر ترکیه در تهران یک سفیر فرهنگی و ایران‌دوست است که به جهت علاقه‌مندی وی به کتاب‌های ایرانی خود را به نمایشگاه کتاب تهران رساندند.

سیدعباس صالحی ادامه داد: اولین سال برگزاری نمایشگاه کتاب در دوران 8 سال دفاع مقدس و در دل جنگ برگزار شد و در آن شرایط نیز مردم ایران در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کردند.

سفیر ترکیه در پایان دیدار با معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: با توجه به اولین سال برگزاری نمایشگاه کتاب در دوران دفاع مقدس ایران که در شرایط بحرانی جنگ برگزار شد باید بگویم کتاب‌ها از موشک‌ها قویتر هستند زیرا موشک‌ها رفتند اما کتاب‌ها همچنان باقی ماندند.

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه‌ی شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز