خبرگزاری کار ایران

امیرمسعود شهرام‌نیا:

نگرانیم جو سیاسی و انتخاباتی؛ بازدیدکنندگان نمایشگاه را کم کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۳۳۴

قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تا حدودی نگرانی‌هایی داریم که شاید تکاپوهای انتخاباتی و جو سیاسی فعلی کشور توجه مردم به نمایشگاه کتاب را و در مقابل تعداد بازدیدکنندگان را کاهش دهد در همین راستا تمهیداتی اندیشیده‌ایم تا مردم را برای حضور در نمایشگاه کتاب ترغیب و تشویق کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ امیرمسعود شهرام‌نیا (قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) عصر امروز سیزدهم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران؛ در پاسخ به این سوال که روز اول نمایشگاه غرفه‌ها با برخی مشکلات مثل کار نکردن کارت‌خوان‌ها و نبود کتیبه نام‌ها مواجه بودند، گفت: واقعیت این است که باید برخی جزئیات حتما در نمایشگاه راه بیفتد یا به اصطلاح زیر بار بیاید تا خودشان را نشان دهند. عدم کارکرد کارت‌خوان‌ها در برخی غرفه و نبود کتیبه نام‌ها بر سر غرفه‌های دیگر از این موارد هستند. درست است که دو سه ساعت ابتدایی امروز مشکلاتی در این حوزه‌ها وجود داشت اما با تعامل و همکاری در صدد رفع آنها بودیم که این نقص‌ها نیز جبران شد.

شهرام‌نیا سپس در پاسخ به سوال دیگری که آیا نگرانی وجود ندارد که جو انتخاباتی مردم را از فضای نمایشگاه دور نگه دارد تا مخصوصا اینکه روزهای جمعه که معمولا شلوغ‌ترین روزهای نمایشگاه بوده‌اند امسال مناظرات انتخاباتی را داریم وجود ندارد، ‌اظهار داشت: بله، ما هم تا حدودی نگرانی‌هایی داریم که شاید تکاپوهای انتخاباتی و جو سیاسی فعلی کشور توجه مردم به نمایشگاه کتاب را و در مقابل تعداد بازدیدکنندگان را کاهش دهد. در همین راستا تمهیداتی اندیشیده‌ایم تا ضمن تسهیل حمل و نقل و رفت و آمد به نمایشگاه‌ها با استفاده از تبلیغات شهری و همین طور همکاری و کمک رسانه‌ها مردم را برای حضور در نمایشگا ه کتاب ترغیب و تشویق کنیم.

قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی تهران همچمنین درباره تمهیداتی که برای حفاظت از غرفه‌های ناشران در قبال باران‌های این فصل از سال اندیشیده شده است، گفت: بارندگی‌های چند روز گذشته که خوشبختانه قبل از استقرار و حضور ناشران در غرفه‌ها بود برخی اشکالات را برای ما روشن کرد که به سرعت آنها را برطرف کردیم حتی برای اطمینان از کار با وجود اینکه دیگر بارندگی نبود به کمک ماشین‌های آتش نشانی آزمایش سلامت غرفه‌ها از نظر عدم ورود آب را انجام دادیم که نتیجه حاصل بسیار خوب بود امیدواریم با این تمهیدات ناشران ما در صورت باران‌های احتمالی نیز به مشکل برنخورند.

او همچنین از تکاپوهای بین‌المللی در اولین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب سی‌ام صحبت و بیان کرد: امروز افتتاح غرفه ایتالیا را داشتیم که نشان می‌دهد دیگر بحث میهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک اتفاق معمولی نیست و می‌تواند برای ما کسب درآمد و هزینه داشته باشد. به خصوص که امسال خانم عراقیان با در دست گرفتن طراحی غرفه ایتالیا ارزآوری خوبی برای نمایشگاه انجام داده است. امروز همچنین رئیس گروه انتشارات چین به همراه مسئول برگزاری نمیشگاه کتاب نیز در نمایشگاه حضور پیدا کردند و دعوت رسمی چین برای حضور در نمایشگاه پکن را به ما ابلاغ داشتند. یک گروه دیگر نیز از چین تعاملات نمایشگاهی بین ایران و پکن را پیگیری کردند. همچنین آقای صالحی با معاون وزیر فرهنگ ایتالیا دیدار داشتند و در مورد جزئیات تفاهم نامه جدید فرهنگی میان ایران و ایتالیا صحبت کردند. بورسیه‌های نمایشگاه کتاب تهران نیز همگی دعوت شده‌اند که تعدادی از امروز به نمایشگاه آمده‌اند و تعداد دیگر نیز طی روزهای آتی به تهران می‌رسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز