خبرگزاری کار ایران

«خزان» پرویز مشکاتیان با اجرای محمد موحدنیا منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۰۶۲

قطعه «خزان» زنده‌یاد پرویز مشکاتیان، به مناسبت تولد این هنرمند فقید، با اجرای محمد موحدنیا منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد موحدنیا از شاگردان زنده‌یاد پرویز مشکاتیان، همزمان با زادروز وی و در تاریخ 24 اردیبهشت ماه سالجاری، قطعه خزان را منتشر و در دسترس مخاطبان قرار می‌دهد.

این نوازنده درباره انتشار این اثر می‌گوید: ارادت من به استاد پرویز مشکاتیان و آثار او، ارادتی‌ست عاشقانه و نه از سر نیاز. استاد مشکاتیان یکی از چهره‌هایی است که باید همه جا از او یاد کنیم و نام او را زنده نگه داریم تا نوجوانان و جوانانی که تازه وارد عرصه موسیقی می‌شوند، با آثار این بزرگ مرد موسیقی و به ویژه با افکار بلند انسانی و میهنی او آشنا شوند. «خزان» ازجمله آهنگ‌های این موسیقیدان بزرگ است که واقعا آن را ستایش می‌کنم. با اینکه خود قطعات زیادی ساخته و برخی را در قالب آلبوم و کنسرت اجرا و منتشر کرده‌ام، اما همچنان کارهای استادم را عاشقانه دوست دارم. بیش از بیست سال است که این قطعه را می‌شنوم، ولی هنوز هم برایم تازه و جذاب است و بر این باورم که نغمات پرویز مشکاتیان در موسیقی ایرانی، جزو ناب‌ترین و زیباترین نغمات است که همتای آن در موسیقی ما بسیار اندک است.

موحدنیا در اشاره‌ای دیگر به قطعه خزان می‌افزاید: این قطعه دارای ملودی‌های بسیار زیبا و متنوع است و اگر چه یک قطعه بی‌کلام است، اما دارای حالات مواجی است که هر شنونده‌ای را به وجد می‌آورد. بارها و بارها این قطعه توسط نوازنده‌های مختلف با سازهای مختلف اجرا شده است و این امر نشانگر آن است که این نوع قطعات، چقدر علاقمندان و هنرمندان موسیقی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. من معتقدم هرقدر این نوع قطعات بیشتر اجرا و به مردم معرفی شود، علاقمندان بیشتری به سمت موسیقی ایرانی هدایت می‌شوند، چراکه در درون این آثار، سالها تجربه و تفکر نهفته است که بدون تردید برای رهروان این راه نیز جای تأمل دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز