خبرگزاری کار ایران

اولین شب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر درتالار وحدت؛

ارکستر کودکان جشنواره سی‌ودوم را افتتاح کرد

در اولین شب از اجراهای تالار وحدت پوئم سمفونی ارکستر پارس و رامبرانت تریو به همراه حسام اینانلو روی صحنه رفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با اجرای ارکستر پارس در ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت آغاز شد.

پوئم سمفونی ارکستر پارس به سرپرستی ناصر نظر از گروه های موسیقی قدیمی در بخش کودک و نوجوان است.

ارکستر موسیقی پارس سه دهه فعالیت در بخش کودک و نوجوان دارد. این ارکستر که در سال دو اجرا برگزار می‌کند اولین اجرایش را در روز جهانی کودک و در جشنواره موسیقی فجر دومین اجرای این گروه برگزار شد. ارکستر موسیقی پارس تنها گروهی است که برای کودکان در جشنواره فجر برنامه اجرا کرد.

ناصر نظر سرپرست این گروه بیش از ۳۰ سال است که به تدریس موسیقی می‌پردازد و گروه پارس را در سال ۱۳۶۴ تاسیس کرده است این گروه از قدیمی‌ترین گروه‌‌های موسیقی است که در بخش کودک و نوجوان فعالیت‌ می‌کند.

این ارکستر در دو بخش ایرانی و گروه‌نوازی هارپ و گروه کر به همراهی سازهای زهی اجرا داشت.

دومین اجرایی که در تالار وحدت برگزار شد کنسرت رامبرانت تریو و حسام اینانلو بود که در ساعت ۲۱:۳۰ روی صحنه رفت.

تریوی هلندی "رامبرانت" که تاکنون با کیهان کلهر و حسین‌ علیزاده همکاری و اجرای مشترک داشته است، در اولین شب از سی و دومین جشنواره موسیقی فجر همراه با حسام اینانلو کمانچه‌نواز ایرانی یک کنسرت مشترک را برگزار کرد.

آنسامبل رامبرانت تریو متعلق به رامبرانت فرِریکس پیانیست مشهور هلندی است. در این اجرا فرریکس به عنوان نوازنده پیانو و آکاردئون، وینسنت پلنر (پرکاشن) و تونی اورواتر (کنترباس) روی صحنه رفتند.

کنسرت مشترک رامبرانت تریو و حسام اینانلو در دو بخش اجرا شد. در بخش نخست این کنسرت، آنسامبل رامبرانت روی صحنه رفت و برخی از آثار خودش را اجرا می‌کند و در بخش دوم آن، حسام اینانلو نیز به همراه رامبرانت تریو به بداهه‌نوازی می‌پردازد.

رامبرانت تریو، آلبوم جدیدی را با همکاری کیهان کلهر تولید کرده که تا پایان سال توس  نشر معتبر ECM روانه بازار خواهد شد.

photo_2017-01-13_22-46-37

کد خبر : ۴۴۷۶۰۳