خبرگزاری کار ایران

نامه عذرخواهی شرف‌الدین از محمدعلی شعبانی

محمدرضا شرف الدین طی نامه‌ای از محمدعلی شعبانی کارگردان فیلم سمفونی استیضاح عذرخواهی کرد.

به گزارش ایلنا؛ متن این نامه که نسخه‌ای از آن اختصاصی برای ایلنا ارسال شده؛ به شرح زیر است:

برادر گرامی جناب آقای محمدعلی شعبانی فیلمساز انقلابی

سلام علیکم

ضمن عرض خسته نباشید و خدا قوت باید عرض کنم بنده یک عذرخواهی به شما بدهکارم.

راستش در ماجرای فیلم سمفونی استیضاح اتفاقاتی رخ داد که گفتم شاید ترکش‌اش به شما برادر انقلابی‌ام گرفته باشد و ناخواسته موجبات شکستن دل شما شده باشم.

اولا بنده به سابقه درخشان حضرتعالی در تعمیم اندیشه‌های ناب انقلاب آگاهم، از ملی بدون کارت، خاک تشنه، صبحانه با طعم مرگ و سابقه درخشان حضرتعالی در سنگر امن سیدمرتضی آوینی، روایت فتح.

ثانیا می‌دانم که در حال گشودن افقی جدید در سینمای مستند و خاصه انقلاب و دفاع مقدس هستید، و طبیعی‌ست که هر حرف تازه‌ای مخالفینی دارد و همواره ایجاد سبک جدید روایتگری ممکن است همراه با ایجاد فضای سوءتقاهم، که این اتفاق برای من هم راجع به شما و فیلم‌تان افتاد.

به هر حال شما جوانید و تازه‌نفس و بدیهی‌ست که روایت کردن از انقلاب امروز کار شماست و چه خوب که مقاومت می‌کنید تا هوایی تازه به فضای انقلاب بدمید.

به هر حال خواستم تا طی این یادداشت از نامه‌ای که به تهیه‌کننده محترم فیلم جناب لشکری‌پور نوشتم اعلام دارم بنده در فضای نامساعد مدیریتی و فشارهای آن در نگارش آن نامه از خط انصاف دور شدم و شما و آقای لشکری‌پور را متهم به چیزی کردم که امروز اعتقادی به آن ندارم و از آن حرف‌ها برائت می‌جویم. امیدوارم حلال کنید و اگر کسی از آن نامه ذهنیتی راجع به شما که مخلصانه در حال تلاش هستید پیدا کرد حتما مثل بنده در اندیشه‌اش تجدیدنظر کند.

راه انقلاب، مقاومت و ولایت راهی نیست که جوانانی معتقد چون شما با سخنی یا اتهامی از آن راه منصرف شوند.

انشاالله خدا شما را در مسیر فعالیت ارزشمندتان ثابت قدم بدارد و همه ما را عاقبت به خیر بگرداند.

محمدرضا شرف‌الدین در آخرین روزهای مدیریت خود در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در 4 مرداد 94 در نامه‌ای تند خطاب به پژمان لشگری‌پور؛ تهیه‌کننده فیلم سمفونی؛ استیضاح و سازندگان این فیلم به شدت تاخته بود.

57

کد خبر : ۴۴۴۸۰۹