خبرگزاری کار ایران

واکنش کارگردان "سمفونی استیضاح" به دعوای میان دو مدیر

به‌دنبال مباحث مطرح شده درباره فیلم "سمفونی استیضاح"، محمدعلی شعبانی (کارگردان فیلم) با ارسال نامه‌ای سر گشاده؛ پاسخ برخی مسائل مطرح شده درباره این فیلم را داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا؛ متن نامه محمدعلی شعبانی (کارگردان مستند سمفونی استیضاح) که خطاب به پژمان لشگری‌پور و محمدرضا شرف‌الدین نوشته و نسخه‌ای از آن در اختیار ایلنا قرار داده شده؛ به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداحافظ رفیق

مختصر و انشاالله مفید

سلام به همه دوستان اعم از فرهنگی و کسبه محترم.

پیرو دعوای اخیر بین آقای لشکری‌پور و شرف‌الدین. عرض شود بنده ایران نبودم که زودتر پاسخ کودکانههای دوستان را بدهم در عراق و لبنان (در دفترم و زیر باد کولر مشغول عبادت نبودم) روزگار می‌گذراندم.

گو اینکه همه بهتر از من می‌دانند که فیلم مستد سمفونی استیضاح تبدیل به لنگه دمپایی دعوای این دو بزرگوار شد و گوشت قربانی، و روزی که جناب شرف‌الدین دستم را پس از تماشای فیلم بوسید نگران چنین روزی بودم که با طنازی برچسب‌زنی کنند در پاسخ به اتهامات و حرفهای آقای شرفالدین یک کلمه می‌گویم: ''سلام''!

اما لازم دانستم به دوستانمان چند نکته را متذکر شوم.

الف) بنده نامهای که از طرف دکتر علی اصغر اصغرنژاد (هم او که در فیلم به بهانه دفاع از شهید دیالمه به مواضع حضرت امام (ره) حمله می‌کنند) به خانواده منتسب شد را تکذیب می‌کنم. چراکه فیلم را با خانواده محترم و فرهیخته شهید دیالمه دیدیم نکاتی داشته‌اند. همه را پذیرفتیم و بنا را اصلاح ماجرا گذاشتیم.

ب) به جای وا اسلاما و انقلاب از دست رفت یک نمایش بگذارید با حضور همه منتقدان و موافقان فیلم. اینجا سینماست میتینگ سیاسی نیست که شعار می‌دهید.

ج) مؤدب باشیم، مردم ما را نگاه می‌کنند. وقتی مدیران فرهنگی با این ادبیات به جان هم میافتند چه توقعی از مردم داریم؟

د) فیلم را خیلی از محاسن سفیدان نظام دیده‌اند و یادداشتهای مهمی نگاشته‌اند که به سمع و نظر مردم عزیزم می‌رسانم.

ه) بقیه اتهامات را از مجاری قانونی پیگیری می‌کنم تا دیگر کسی نتواند از قدرتش استفاده کند و حیثیت دیگران را به نجاست بکشد. ما انقلاب کردیم که نظام ارباب رعیتی جمع شود.

و) بنده به ادبیات پژمان نقد دارم اما اگر لشکری‌پور همین همه که گفتید منافق است چرا الان دم رفتن یادتان افتاده که منافق است؟ چرا سال‌ها با او کار کردید؟

ز) ما مستندسازان حرف‌هایمان را با فیلمهایمان می‌زنیم. انشاالله در اثر بعدیام (انحصار ورثه) خواهم گفت عوامل فراماسون همان‌هایی هستند که نور چشم انقلاب و رهبری _روایت فتح_ را کور کردند و آن را تبدیل به آرشیو جنگ کردند وگرنه چرا این اثر را روایت فتح تولید نکرد و انجمن سینمایی متولی آن شد!

آخر اینکه به جای کشاندن دعواهای مالی در رسانه‌ها به مسائل روز بپردازید. سری به عراق و سوریه بزنید و یادمان نرود انقلاب عزیزمان به اندازه کافی از این دست بی‌اخلاقی‌ها آسیب دیده است.

چه انسان‌هایی بیادعا و چه از بنده و شما مدعی‌ترها که عاقبت به خیر نشدند؛ از محمد نوری‌زاد که خود را از همه ما وابسته‌تر به آوینی می‌دانست تا شمر که علامه دهر بود و جانباز صفین!

والعاقبه للمتقین

محمدعلی شعبانی.

کد خبر : ۲۹۴۲۷۴