خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا مطرح شد؛

توضیحات علی جنتی درباره فیلم رستاخیز و شجریان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اکران فیلم رستاخیز بلامانع است و ما به سازندگان فیلم اعلام کردیم که می‌توانند فیلم را اکران کنند.

علی جنتی صبح امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایلنا که سازندگان فیلم رستاخیز از وزارت ارشاد شکایت کرده و تقاضای غرامت کرده‌اند، گفت: حکمی را ما خوانده‌ایم البته قطعاً‌به آن اعتراض خواهیم کرد و این سوال مطرح است که آیا نمایش این فیلم در حالی که چهره حضرت ابوالفضل(ع) در هاله‌ای از نور پوشیده شده باعث می‌شد خسارتی که دیوان عدالت اداری تعیین کرده به وجود بیاید یا خیر؟ زیرا سازندگان فیلم رستاخیز معتقدند که فیلم باید بدون هاله نور اکران شود.

جنتی با اشاره به اینکه فیلم رستاخیز برای افتتاح سینمای آبادان به نمایش درآمده است، گفت: به مسئولان حوزه هنری اعلام کردیم که می‌توانند فیلم رستاخیز را نمایش بدهند و نمایش این فیلم از نظر ما بلامانع است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا؛ درباره آخرین وضعیت حال محمدرضا شجریان گفت: من پیگیر حال ایشان هستم اما بعد از بازگشت از سفر چین خبر جدیدی از وضعیت درمانی ایشان ندارم.

وی همچنین درباره نامه 435 ناشر و کتابفروش گفت: اینکه یک کتاب مکتوب را به صورت زیرمیزی بفروشند امر محدودی است البته ما پیگیر خواسته این ناشران هستیم.

کد خبر : ۴۱۴۰۷۹