خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد علمی نخبگان مطرح کرد:

رتبه اول الکسا مربوط به شرکت‌های آمریکایی‌ست

کرمی گفت: در همه مناطق دنیا 10 تا 20 رتبه اول الکسا مربوط به شرکت‌های آمریکایی است اما در ایران هفت رتبه اول الکسا به برنامه‌ها و شرکت‌های ایرانی مانند آپارات و استارت‌آپ‌ها تعلق دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین اختتامیه اولین جشنواره دائمی تولید محتوای دیجیتال ایران با حضور علی جنتی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) و سیدرضا موسویان (رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال) صبح امروز 15 شهریورماه در وزارت ارشاد برگزار شد.

 پرویز کرمی (رئیس بنیاد علمی نخبگان) باتوجه به لزوم ایجاد اشتغال غیردولتی برای دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری، استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها زیست‌بوم‌هایی هستند که می‌توانند در این زمینه اشتغالزایی داشته باشند.

او با بیان اینکه تولید محتوای علم زمانی مناسب است که ایجاد اشتغال کند، گفت: تجاری‌سازی علوم از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام شود اما لازمه آن این است که پهنای باند بالا داشته باشیم تا بتوانیم از تولید محتوای دیجیتال درآمدزایی داشته باشیم.

او با اشاره به رنکینگ الکسا در کشورهای مختلف دنیا گفت: در همه مناطق دنیا 10 تا 20 رتبه اول الکسا مربوط به شرکت‌های آمریکایی است اما در ایران هفت رتبه اول الکس‌ها به برنامه‌ها و شرکت‌های ایرانی مانند آپارات و استارت‌آپ‌ها تعلق دارد.

او با تاکید بر اینکه بستر حمایت دولتی بیشتری باید ارائه شود، افزود: استارت‌آپ‌های ما درحال حاضر مشکلات مالی دارند اما امیدواریم با عنایت بیشتر مرکز رسانه‌های دیجیتال و وزارت ارشاد بتوانیم بسترهای لازم را برای فعالیت‌های آنها فراهم کنیم.

کرمی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین جشنواره ملی فرهنگ و هنری ایران ساخت را طراحی کرده که این جشنواره دو هدف مهم را دنبال می‌کرد. تولید داخلی با تکیه بر محورهای دانش‌بنیان و همچنین تولید محتوا برای فضای مجازی ازجمله این اهداف است.

کد خبر : ۴۰۸۱۵۴