خبرگزاری کار ایران

با حضور هنرمندان مطرح کشور:

مهرداد اسکویی تجلیل می‌شود

آیین تجلیل از مهرداد اسکویی، مستندساز برجسته کشور، در فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، تجلیل از مهرداد اسکویی همراه نمایش آخرین اثر تحسین شده او با عنوان «رویاهای دم صبح» چهارشنبه (27 مرداد) با حضور خسرو سینایی، اکبر عالمی و رضا درمیشیان در فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود.

مهرداد اسکویی در سال گذشته با دریافت جایزه True vision جشنواره ی (True & false) به عنوان بهترین مستندساز جهان شناخته شد.

اسکویی متولد ۱۳۴۸(تهران) فیلم‌ساز، تهیه‌کننده، پژوهشگر و عکاس ایرانی و فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما است و اغلب آثار وی در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و جوایز متعددی را به خود اختصاص داده است همچنین دریافت عنوان چهره فرهنگی سال جهان از سوی نهاد فرهنگی «پرنس کلاوس» هلند(2010) از جمله افتخارات این مستندساز به شمار می‌رود.

فیلم «رویاهای دم صبح» زندگی دختران زیر 18 سال در کانون اصلاح و تربیت شهر زیبای تهران را روایت می‌کند و تاکنون در نهمین جشنواره سینما حقیقت، جشنواره فیلم فجر، 66 مین جشنواره بین المللی برلین، جشنواره true & False آمریکا، جشنواره مونیخ آلمان، جشنواره doc against Gravity لهستان و.... حضور موفقیت آمیزی داشته است.

امید نجوان به عنوان کارشناس منتقد و خسرو سینایی، اکبر عالمی و رضا درمیشیان نیز در این برنامه حضور دارند.

آیین تجلیل از مهرداد اسکویی با همکاری کانون فیلم قاب نو فرهنگسرای شفق در جشنواره تابستانی 95 اجرا می‌شود.

این برنامه ساعت 17 روز چهارشنبه برگزار می‌شود؛ حضور مخاطبان در برنامه یاد شده آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان جهت حضور در آیین تجلیل این مستندساز می‌توانند به فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان21 بوستان شفق مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88717195 تماس بگیرند.

کد خبر : ۴۰۰۹۲۲