خبرگزاری کار ایران

اسکویی:

فیلمسازان باید فیلمی بسازند که تصویر مردم باشد

کد خبر : ۱۳۰۶۱۳

مردم می‌خواهند در فیلم‌ها خودشان را ببینند و مدیران باید اجازه دهند که فیلسمازان با رعایت قوانین آثاری را بسازند که در آن‌ها مردم خودشان را ببینند.

ایلنا: مهرداد اسکویی و مرتضی رازاق کریمی؛ کارگردانان سینمای مستند؛ معتقدند که قبل از آنکه به فیلمساز مستند توجه شود؛ باید این فرهنگ نهادینه شود که فیلم مستند مانند سریال و فیلم سینمایی دارای ارزش زیادی است و حتی در بعضی ماورد از انا نیز بالا‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد اسکویی که در برنامه هفت سینمایی حضور پیدا کرده بود با اشاره وضعیت سینمای مستند گفت: این روز‌ها اتفاق بسیار مهمی در سینمای مستند ایران درحال وقوع است امثال فیلم‌های بسیار خوبی در شاخه‌های مختلف کار شده بود و سینماگران از مدیران ما جلو‌تر رفته‌اند.

وی ادامه داد: بسیاری از فیلم‌های مستند در کشور کپی می‌شود زیرا مردم می‌خواهند فیلمی را ببینند که خودشان را نشان می‌دهد. مردم می‌خواهند در فیلم‌ها خودشان را ببینند و مدیران باید اجازه دهند که فیلسمازان با رعایت قوانین آثاری را بسازند که در آن‌ها مردم خودشان را ببینند.

اسکویی ادامه داد: مستندساز امروز نه تنها از تلویزیون بلکه از جامعه خود نیزجلو‌تر است و این امر مطلوبی است.

وی با اشاره به اهمیت تهیه‌کنندگی در سینمای مستند افزود: باید تهیه کننده فیلم‌شناس تربیت کنیم باید تهیه کننده وجود داشته باشد که بودجه بگیرد و وارد جان فیلم کند و تشخیص دهد که یک فیلم مستند چگونه باید ساخته شود.

اسکویی ادامه داد: کار تهیه‌کننده این نیست که پول را از تلویزیون بگیرد و جای دیگر هزینه کند و بعد بخشی از آن را به فیلمساز بدهد تا فیلم مستند بسازد.

مرتضی رزاق کریمی تهیه‌کننده و کارگردان سینمای مستند نیز گفت: ما نه تنها به موضوع فیلم مستند و سینما بلکه در موضوع رسانه نیز به نکات مهم کم توجه هستیم به همین دلیل امروز مخاطبان سینما و تلویزیون دچار افت شدید شده است. درحالیکه در دنیا نه تنها فیلم براساس سلیقه و نیاز مخاطب ساخته می‌شود بلکه تلاش می‌کنند تا سلیقه مخاطب را رشد دهند.

رزاق کریمی ادامه داد: متاسفانه در کشور هیچکدام از این اتفاقات نمی‌افتد و هیچ مطالعاتی درباره مخاطبان انجام نمی‌شود و فقط براساس علاقه مدیران برنامه‌های تنظیم می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تعریف درست تهیه کننده در سینمای مستند گفت: مهم‌ترین مسئله امروز استانداردسازی تولید فیلم مستند است و این استانداردسازی امروز وجود ندارد. امروز مدیران در سینما و تلویزیون عوامانه رفتار می‌کنند و فکر می‌کنند که برای ساخت یک مستند فقط یک دوربین با یا یک تصویربردار نیاز است در حالی که اینگونه نیست و سینمای مستند به یک پژوهش قوی و مدت دار نیاز دارد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز