خبرگزاری کار ایران

دو اثر تازه‌ روس به ایران می‌رسد

یک بیوگرافی از زندگی «بارودین»، آهنگساز روس و یک نمایشنامه از «زورین» منتشر می‌شود.

آبتین گلکار (مترجم) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ به دو اثر جدید خود که به زودی منتشر می‌شود اشاره کرد و گفت: کارِ ترجمه‌ی نمایشنامه‌ی «دکابریست‌ها» نوشته‌ «لئونید زورین» تمام شده، به ارشاد رفته و مجوز خود را دریافت کرده است. این اثر تا آخر تابستان از سوی نشر کوله پشتی منتشر می‌شود.

او در این باره ادامه داد: دکابریست‌ها گروهی از اشراف‌زادگان روس، در قرن نوزدهم بودند که می‌خواستند حکومت تزاری را سرنگون کنند و جمهوری را روی کار بیاورند. این یک انقلاب شکست خورده بود، اما تأثیر زیادی بر مردم روس گذاشت.

مترجم کتاب «حمام‌ها و آدم‌ها» در ادامه‌ی سخنان خود با اشاره به کتاب دیگری به نام «بارودین» افزود: این کتاب زندگی‌نامه‌ی یک موسیقی‌دان و شیمی‌‌دان روسی است که توانسته در هر دوی این رشته‌ها که هیچ ربطی هم به یکدیگر ندارند، موفق باشد.

گلکار ادامه داد: بارودین در نهایت زندگی خود، نتوانست بفهمد که در کدامیک‌ از این رشته‌ها به موفقیت رسیده است. این کتاب قطوری نیست و نزدیک به هشتاد صفحه است و در این هشتاد صفحه با زندگی بارودین به خوبی آشنا می‌شویم. 

او در اشاره به تأثیر بارودین بر موسیقی روسیه بیان کرد: او جزو گروهی از موسیقی دانان بود که در دوره‌ای که موسیقی‌دانان روس به موسیقی اروپا روی آورده بودند؛ موسیقی اصیل روسیه را پایه‌گذاری کرد.

کد خبر : ۳۸۷۲۹۵