خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

در فعالیت‌های قرآنی به هنر توجه داریم

کد خبر : ۳۸۳۷۵۲

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ما در عرصه فعالیت‌های قرآنی همواره اقداماتی داشته‌ایم اما این اقدامات هنوز در شأن قرآن نیست و تا رسیدن به فضای مطلوب فاصله زیادی داریم.

به گزارش ایلنا، صلاحی در همایش «عمری با قرآن» با بیان اینکه «سال گذشته قول دادیم که تلاش‌های قرآنی در سطح فرهنگی و هنری کشور داشته باشیم»، اظهار کرد: بر همین اساس فعالیت‌های قرآنی ما از سال گذشته تاکنون پنج برابر شده است و برای حفظ شأن این کلاس‌ها ما کلاس‌های قرآنی ساخته‌ایم که کودکان زیر ۱۰ سال از دختر و پسر در آن‌ها شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما امسال در ماه مبارک رمضان برنامه در آستان جانان را در ۱۱۰ مسجد برپا کردیم و در ۳۰۸ مسجد افطاری و برنامه تجلیل از پیشکسوتان فعال قرآنی در محله‌ها را داشته‌ایم و همچنین هر شب بزرگ‌ترین کرسی تلاوت قرآن را در میدان امام حسین (ع) برپا کرده‌ایم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ما فرهنگسرای بندگی را در میدان امام حسین (ع) برپا کرده‌ایم که در ۱۲ شب اول آن تقریبا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بازدید کردند. این امر نشان می‌دهد که اگر ما در فعالیت‌های قرآنی فعال باشیم، جوانان ما از آن‌ها استقبال می‌کنند.

صلاحی تاکید کرد: این همایش هر سال به قوت خود باقی است و سال به سال به قلوب مردم نزدیک‌تر می‌شود. این‌گونه فعالیت‌ها خوب است اما هنوز در شأن قرآن باید قدم‌های بسیاری برداریم و این قدم‌ها کوچک است.

وی گفت: تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه فعالیت‌های قرآنی فاصله زیادی داریم. ما در کمیسیون فرهنگی شهرداری سعی کرده‌ایم که همواره تدبر دینی و مسجدمحوری را در دستور کار خود داشته باشیم و فعالیت‌های هنری را در امور قرآنی مدنظر قرار داده‌ایم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد: دانش‌آموزان ما هر سال در کلاس‌های قرآنی شرکت می‌کنند و مسابقات تسنیم و سراج رشد ۴. ۵ درصدی داشته است. ما درصدد هستیم که از جلسات سیار قرآنی منازل حمایت کنیم. در فرهنگسرای قرآن، برنامه‌های خوبی در حوزه فعالیت‌های قرآنی در حال اجرا است که در این کلاس‌ها از اساتید پیشکسوت قرآنی بهره می‌بریم.

از دیگر برنامه‌های این همایش تجلیل از هفت پیشکسوت قرآنی و همچنین مادر شهید بزم بود. در این همایش از سید عباس میرداماد، رحیم قربانی، مریم حاجی عبدالباقی، حاج احد اصل محمدی، محمدحسین لطیفی، کارگردان قرآنی تلویزیون و علی مطلب تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز