خبرگزاری کار ایران

"یحیی سکوت نکرد" در جشنواره مونیخ

فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» به کارگردانی کاوه ابراهیم‌پور و تهیه‌کنندگی تینا پاکروان ۲۳ ژوئن و ۲ جولای در جشنواره مونیخ به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، یحیی سکوت نکرد پیش از این در جشنواره شیگاگو، تریپولی لبنان، بنگلور هند و همچنین در دانشگاه یورک تورنتو به نمایش درآمده بود و توانسته بود جایزه بهترین جشنواره تریپولی لبنان را از آن خود بکند.

این فیلم سینمایی که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، مرداد سال گذشته در گروه هنر و تجربه به نمایش در آمد و توانست توجه مخاطبان و منتقدان را به سوی خود جلب کند.

داستان این فیلم درباره کودکی به نام یحیی است پس از مرگ مادر به عمه سپرده می‌شود، عمه‌ای تلخ و نا‌آشنا که زندگی پر راز و رمزی دارد و سابقه‌ای بحث برانگیز در محل زندگی. او با ورود به این دنیای متفاوت در پی کشف مفاهیم جدید زندگی و شاید یافتن جایگزینی برای مادر درگذشته‌اش است و این کنکاش هزینه سنگینی برایش به همراه می‌آورد و طلا معتضدی آن را به نگارش در آورده است.

 فاطمه معتمدآریا، ماهان نصیری ندا، ندا جبرییلی، تورج منصوری، صالح میرزا آقایی، رابعه اسکویی، مریم شیرازی، محمد کمال علوی، محمدمهدی احدی، حسین کمال علوی، امیرعلی نیازی، امیرعلی ضرابی، علی گلزاده، حامد آزادی در یحیی سکوت نکرد به ایفای نقش می‌پردازند و تینا پاکروان تهیه‌کننده آن است.

همچنین پخش بین المللی این فیلم سینمایی برعهده نسرین میرشب است.

جشنواره بین‌المللی فیلم مونیخ که دومین رویداد سینمایی آلمان بعد از جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به شمار می‌رود؛ سی و دومین دوره آن با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان سر‌شناس کشورهای مختلف جهان در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی و بخش بزرگداشت‌ها از روزهای ۳ تا ۱۲ تیرماه امسال (۲۳ ژوئن تا ۲ جولای ۲۰۱۶) در شهر مونیخ در کشور آلمان برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۸۲۵۲۲