خبرگزاری کار ایران

تماشای هنرنمایی نقاشان کشور در روزهای گرم خرداد

چندین نمایشگاه‌ انفرادی و گروهی در فرهنگسراها و گالری‌ها میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علاقمندان به نقاشی و هنرهای تجسمی می‌توانند با مراجعه به نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی در گوشه و کنار شهر؛ به تماشای تازه‌ترین آثار هنرمندان کشورمان بنشینند. مروری داریم بر نمایشگاه‌هایی که در چند گالری تهران هم‌‌اکنون درحال برگزاری‌ست.

گالری 26

نمایشگاه نقاشی انفرادی زهره حاتمی‌پور با عنوان « اکنون اینجایم» روز جمعه 21 خرداد افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه تا 2 تیرماه در گالری 26 به آدرس؛ فرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور‌ ظهیر،شماره 26،واحد 3 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری اُ

شهرزاد چنگلوایی نمایشگاه عکس- ویدئو- چیدمان  با عنوان «به یک رودخانه نمی‌توان دوبار» را برگزار می‌کند.

آثار قرار داده شده در این نمایشگاه به همراه رونمایی کتاب «تو نیامدی به هنگام٬ جای تو سر شب آمد»٬ مهدی نوید و شهرزاد چنگلوایی٬ نشر بنگاه روز جمعه 21 خرداد افتتاح می‌شود و تا اول تیر در این گالری به آدرس؛ خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک 46 در معرض نمایش قرار دارد.

نگارستان آن

نمایشگاه انفرادی نقاشی خسرو خسرو با عنوان« خیابان‌های خیس» به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه تا 26 خرداد در نگارستان آن واقع در خیابان ونک، خیابان سئول، شماره 40 ادامه دارد.

نگارستان آن 2

نمایشگاه انفرادی نقاشی سوده داود با عنوان «آلوِیز» درحال برگزاری‌ست.

این نمایشگاه تا 26 خرداد در نگارستان آن 2 به آدرس؛ ونک، خیابان سئول، شماره 28 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری اعتماد 1

نمایشگاه انفرادی نقاشی حسن نیکبخت با عنوان «کلسیم» روز جمعه 21 خرداد افتتاح می‌شود.

محمدحسن نیکبخت درباره این نمایشگاه می‌گوید: به خلسه که می‌روی هیچ می‌شوی، کلسیم هیچ می‌شود، هیچ دیگر تلخ نیست.

این نمایشگاه درگالری اعتماد 1 به آدرس؛ نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست، شماره 4 تا اول تیرماه ادامه دارد.

گالری اعتماد 2

هانیه صدری نمایشگاه انفرادی نقاشی خود را با عنوان« گلهای کوچ ک ا ن ت ظ ا ر» روز جمعه 21 خرداد افتتاح می‌کند.

هانیه صدری درباره این نمایشگاه می‌گوید: ببین زمان، چه سان می‌گذرد، همچنان ابر بعد از باران ببین که عشق می‌میرد ناگهان، میان ذره‌هاى زمان، من چه هستم بدون عشق تو، تو چه هستى بدون من، ما چه هستیم در دشت روزگار، گلهاى کوچک انتظار.

این نمایشگاه تا اول تیرماه در گالری اعتماد 2 به آدرس؛ نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان میزبان علاقه‌مندان است.

گالری راه ابریشم پارک لاله

نمایشگاه گروهی ویدیو و عکس با عنوان «ذم» در گالری راه ابریشم پارک لاله روز جمعه 21 خرداد افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه کار گروهی سمیرا داورفرا، سالومه سوزنچی، شقایق سیروس، فرزین فروتن، سحر مختاری است که تا 31 خرداد در گالری راه ابریشم پارک لاله به آدرس؛ بلوار کشاورز، بین وصال شیرازى و قدس، ساختمان تکنوآجر، شماره 210 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری سیحون 1

نمایشگاه انفرادی مجسمه المیرا سلامت با عنوان «طبقه همکف» جمعه 21 خرداد افتتاح می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه تا 2 تیرماه در گالری سیحون به آدرس؛ خیابان وزراء، کوچه چهارم، شماره 11بازدید کنند.

گالری شماره شش

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «روشنایی محدود» در گالری شش به نمایش درمی آید. این نمایشگاه کار گروهی هنرمندان؛ فروغ تاج،‌ فرشته حقیقی، ثمر زوار، علی زوار، هانیه سیاسی، فریدون شریعت‌پناهی، سارا عرفانیان سرباز، ناهید عطایی‌فر، امیررضا علی‌پور، فریبا علی‌پور، کاظم غلامی، فرانک کریمی، الناز کریمیان، سوده محمدی، حسین میر شاهی، مونا میری است.

این نمایشگاه از 21 تا 25 خرداد در گالری شماره شش به آدرس؛ خیابان مطهری. خیابان میرزای شیرازی. کوچه بیستم. پلاک 2. طبقه همکف میزبان علاقه‌مندان است.

گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی حجم آتنا اخوان با عنوان «اوراغ بهادار - خانم واو و آقای قاف» در گالری شیرین برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه از 21 خرداد تا 2 تیر گالری شیرین واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، پلاک 5بازدید کنند.

گالری صا

نمایشگاه انفرادی چیدمان و پرفورمنس حامد سلطانی با عنوان « چرا جنگ؟» به نمایش درآمده است.

نمایشگاه «چرا جنگ» در چهار فصل برگزار می‌شود فصل اول با عنوان «آوار» است. اتفاقات فصل اول در طول هفته اول اتفاقات فصل دوم و هفته دوم را رقم خواهند زد و همینطور تا آخر همچنین در هر فصل اثر اتفاقات فصل قبل را خواهیم دید.

این نمایشگاه تا 31 خرداد در گالری صا به آدرس؛ پاسداران - بوستان هشتم - پ 134 - طبقه همکف میزبان علاقه‌مندان است.

گالری طراحان آزاد

نمایشگاه گروهی چندرسانه‌ای با عنوان «آقای رئیس جمهور» به نمایشگاه‌گردانی زرتش رحیمی روز جمعه 21 خرداد افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه تا 1 تیرماه در گالری طراحان آزاد به آدرس؛ خیابان فاطمی،میدان گلها، میدان سلماس، جنب پاسارگاد، شماره 5 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری نگاه

آثار انفرادی مکیس مدیا حجت عمانی با عنوان «طبیعت بی‌جان» به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه تا 26 خرداد در گالری نگاه واقع در لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خیابان شکوفه، خیابان نگار، کوی گلزار، شماره 32 ادامه دارد.

گالری ویستا

نمایشگاه انفرادی عکس و ویدئو هدی امین با عنوان «برهوت» جمعه 21 خرداد افتتاح می‌شود.

آن موجود کوچک هم به همین برهوت پرتاب شد. توقف‌اش طولی نکشید و به سرعت رفت. حالا، از این فاصله که نگاه می‌کنم، همه‌ی آدم‌ها را می‌بینم که می‌آیند و می‌روند. بعضی آرام و بعضی تندتر. معلوم نیست از کجا وارد کادر من می‌شوند و به کجا می‌روند. این‌ها شبیه موجوداتی یخ زده‌اند؛ درست مثل همه‌ی ما، در این برهوتی که به آن پرتاب شده‌ایم. و صحنه همچنان تکرار می‌شود.

این نمایشگاه تا 31 خرداد در گالری ویستا واقع در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، شماره 11میزبان علاقه‌مندان است.

کد خبر : ۳۷۹۰۷۳