خبرگزاری کار ایران

110 جلد کتاب برای بچه‌ها

4 جلد کتاب با رویکرد دینی به صورت شعر و داستان از مصطفی رحماندوست در بسته 110 جلدی کتاب برای کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

 مصطفی رحماندوست (نویسنده، شاعر و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان) به خبرنگار ایلنا گفت: مجموعه کتاب‌های 110 جلدی برای کودکان اوایل دبستان توسط انتشارات شکوفه امیرکبیر آماده برای نمایشگاه کتاب تهران است که در آن 4 عنوان کتاب جدید با رویکرد دینی از من وجود دارد که به صورت شعر و قصه است.

رحماندوست با اشاره به تغییر مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: دو سه روز اول سری به نمایشگاه می‌زنم اگر شرایط برای رفت و آمد سخت باشد؛ هر روز نمی‌روم. طبیعتا وقتی نمایشگاه وسط شهر بود؛ خیلی راحت‌تر بودم و قطعا بیشتر به آن سرمی‌زدم.

وی افزود: نصف زندگی من کتاب است اگر در نمایشگاه کتاب شرکت کنم؛ حتما کتاب هم خواهم خرید اما بیشتر در زمینه تخصص خودم. من کمتر رمان می‌خرم چراکه بیشتر رمان‌ها را داخل ماشین در حین رانندگی گوش می‌کنم.

وی عنوان کرد: کتاب‌های 110 جلدی که با قیمت 1000 تومان در نمایشگاه عرضه می‌کنیم؛ محکی‌ست که ببینیم مردم اهل مطالعه  و کتاب خریدن هستند یا خیر و چرا؟ طبعا خریدن 110 جلد کتاب برای یکسالِ کودکان آنهم وقتی قیمت بالایی ندارد بهانه اقتصادی و مشکلات اقتصادی را مرتفع می‌کند.

وی با بیان این مطلب که از نظر میزان مطالعه مردم ایران بسیار عقب‌تر از کشورهای دیگر هستند؛ افزود: به کشورهای منطقه مانند ترکیه کاری ندارم و درباره کشورهای عربی هم آماری ندارم. از طرفی دقیقا نمی‌توان گفت مردم ایران اهل مطالعه نیستند چراکه ما آمار دقیقی نداریم؛ اما روند مطالعه در کشور بسیار کند است.

رحماندوست در پایان تاکید کرد: ما از نظر فرهنگی آن چیزی که ادعا می‌کنیم؛ نیستیم چراکه کشورهایی که از نظر مطالعه بالا هستند مانند ایتالیا، سوئیس، فرانسه و کانادا که آمار بالایی در مطالعه دارند نیز چنبن ادعایی ندارند.

کد خبر : ۳۶۷۲۸۵